Produkční verze Porsche 918 Spyder si tento týden prožívá svoji celosvětovou premiéru na frankfurtském autosalonu. Ve stejné době se navíc pochlubila zajímavým rekordem z veleslavné Severní smyčky okruhu Nürburgring.
Hybridní supersport pokořil na trati dlouhé 20,832 km hranici sedmi minut a s časem 06:57 se stal nejrychlejším produkčním vozem na této trati. Nejrychlejší čas na celé trati stále drží jezdec Stefan Bellof. Rekord, který při tréninku na závod 1000 km Nürburgringu zajel čas 6:11.13 v dalším voze stejné značky, Porsche 956.
Porsche tvrdí, že bez hybridní technologie by na rekord nedosáhlo. "Nordschleife (Severní smyčka) je a zůstává tím nejtěžším měřítkem supersportů. Časem 06:57 jsme dosáhli výsledku, na který je náležitě hrdý každý z nás," říká Frank Walliser, který měl projekt 918 Spyderu na starosti.
Předchozí rekord odolával čtyři roky, týmu Porsche se ho ale podařilo pokořit hned na první pokus. Původní čas navíc překonali v obou testovaných vozech všichni tři jezdci: vítěz evropského šampionátu v rally, slavný mistr volantu Walter Röhrl, testovací jezdec Porsche Timo Kluck a tovární jezdec Marc Lieb.
Rekord spyderu možná konečně uzavře kontroverzní období hybridu u slavné automobilky. Porsche sice už představilo hybridní caynenne i panameru, šéf automobilky Michael Macht se nicméně v roce 2010 nechal slyšet, že hybridní supersporty Porsche nikdy vyrábět nebude.
Tehdy tvrdil, že hybridní ústrojí nepřináší žádnou výraznou úsporu paliva a je zbytečně komplikované a těžké; 918 zatím ukazuje naprostý opak. Kromě rekordu na německé trati zaujme nový model i svojí spotřebou. Plně nabité baterie mu umožňují "elektrickou" jízdu do vzdálenosti 30 km a na 100 km by se v hybridním módu mě měl spokojit pouze s třemi litry benzínu. A takovou hodnotu nedosahuje ani symbol hybridizace Toyota Prius.
Spyder s vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4,6 l vyprodukuje výkon 447 kW ( 608 k ) a spolupracuje s dvojicí elektromotorů: 115 kW ( 156 k ) a 95 kW ( 129 k ). Hybridní systém vyprodukuje kombinovaný výkon 652 kW ( 887 k ), a z 0 na 100 km / h zrychlí za 2,8 sekundy.
Kromě elektrického a hybridního módu nabízí Spyder ještě další dva: Sport hybrid a Race hybrid. V posledně jmenovaném pak elektrické motory fungují jako přídavné akcelerátory.
Na závěr jedna perlička. Na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu se šeptá, že další generace populární 911 by se měla představit také s hybridním pohonem. Začíná nová éra německých supersportů?