Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Carrera GT3: vítěz nad boeingem a nové ostré verze

  10:00aktualizováno  10:00
Zuffenhausenský výrobce exkluzivních sporťáků připsal do kroniky s titulem 911 několik odstavců kapitoly GT3. Kromě technických novinek došlo i na závod s letadlem.

Kdo stále ještě používá své porsche i k jiným účelům než k odpoledním vyjížďkám na golf a večernímu zevlování po bulvárech, může již léta volit odlehčenou a rychlejší verzi GT3, případně polozávodní GT3 RS. 

A protože po aktuálním faceliftu modelové řady 997 byl zásadně modernizován plochý šestiválec (přímé vstřikování paliva aj.), po krátké přestávce logicky přišla na řadu i tato modelová řada. Za několik dní se ve Frankfurtu představí hned dva abonenti modernizačních změn.

Porsche 911 GT3 RS

Hrdý nositel zkratky RS a nejsportovnější porsche pro každodenní provoz dostává motor se zvětšeným zdvihovým objemem z 3,6 na 3,8 l. Kromě přechodu na přímý vstřik a dalších optimalizací se vývojáři zaměřili i na přísnou dietu. O péči, věnované odlehčení, svědčí lehčí titanový výfuk a lithium-iontový akumulátor (lehčí o 10 kg proti olověnému). Vylepšení se dočkalo i adaptivní pérování PASM, kola mají nyní větší rozchod, krytý rozšířenými blatníky, a mamutí rozměry 245/35 a 325/30 ZR19.

Porsche 911 GT3 RS

Charakteristické je obří karbonové křídlo a velice nápadně provedený exteriér s přepracovanými aerodynamickými prvky a kontrastní barevné provedení. Převodovka má zkrácené převody a přepákované řazení s velmi krátkými drahami.

Motor nabízí o 15 koní více než dříve, nyní jich vyvíjí plných 450 při neuvěřitelných 8 500 otáčkách za minutu. SpecifickýM výkonEM 118 k na litr zdvihového objemu patří tento motor ke světové špičce mezi atmosféricky plněnými jednotkami. Na rozdíl od jiných ale zůstává plně použitelný pro každodenní provoz. Svědčí o tom i pokročilé detaily, jakými jsou například aktivní silentbloky motoru, které při sportovní jízdě samočinně ztvrdnou a zlepší kontakt motoru s karoserií. Novinka se dostane v Německu do prodeje v únoru 2010 se startovní cenou 122 400 eur bez daně.

Porsche GT3 Cup

Tam kde RS končí, začíná prostor pro další novinku; Porsche GT3 Cup. Nejprodávanější závodní automobil současné doby nově vychází taktéž z modelu GT3. S ním sdílí řadu technických komponentů, v první řadě motor shodného objemu a výkonu. Má ale okruhový výfuk s průchodnějším závodním katalyzátorem, který omezuje emise, méně už výsledný hluk, a proto není, stejně jako řada dalších prvků, homologován pro silniční provoz.

Převodovka je opět šestistupňová, ovšem tentokrát se sekvenčním řazením. Důslednými škrty se hmotnost dostala až k hodnotě 1 200 kg. Verze pro Porsche Mobil1 Supercup má standardně keramické brzdy PCCB, šetřící neodpružené hmoty a dalších 20 kg hmotnosti.

Exteriérové prvky se též značně podobají svému vzoru, avšak přibyly další spoilery a ten na zádi je širší (1,7 místo 1,46 m) a vyšší. Nástavec předního spoileru je o 15 mm blíže k silnici, čímž výrazně zlepšuje přítlak přední nápravy. Nová třídílná kola 9,5 J a 12 J x 18 se závodními pneumatikami Michelin rozměrů 24/64 – 18 a 27/68 – 18 spočívají na nových nápravách se sedmipolohově nastavitelnými stabilizátory.

Verze Cup se také představí ve Frankfurtu a v příští sezoně se zúčastní plných sedmi okruhových seriálů. Kromě Porsche Mobil1 Supercup to bude mj. i Porsche Carrera Cup a GT3 Cup Challenge. Vůz bude dodáván výhradně v bílé barvě Carrara a cena bude začínat na 149 850 eur bez daně.

Vítězství nad letadlem

Může být porsche rychlejší než letadlo? Ano, alespoň při přímém akceleračním souboji. V něm se vedle sebe na ranvej singapurského letiště Changi postavil nákladní Boeing 747 Freight společnosti Jett8 Cargo Airlines, pilotovaný kapitánem Peterem Leem Chinem Fangem, a okruhová verze Porsche GT3, řízená Yuey Tanem.

Po nepovedeném startu došlo na velmi těsný souboj, po němž proletěly oba stroje cílem v závěsu těsně před tím, než se Jumbo Jet následně vznesl do vzduchu. O malý kousek rychlejší však bylo porsche a Yuey Tan si může do svých úspěchů připsat porážku letadla. Cenu mu předala ministryně financí a dopravy Lim Hwee Hua. Akce byla součástí slavnosti k uvedení nového GT3 RS v pacifickém regionu a předznamenala pořádání druhé Grand Prix Singapuru formule 1.


Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.