Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlost pro eko jezdce. Porsche nacpalo do Cayenne naftový osmiválec

aktualizováno 
Tabu s dieselovým Porsche padlo už v roce 2008. Jenže tenkrát dostal minulý Cayenne jen šestiválcový agregát. Ale nová generace SUV bude mít od následujícího modelového roku pod kapotou na výběr i velkoobjemový naftový osmiválec v podobě Cayenne S Diesel. Jak jinak než původem od Volkswagenu.

Porsche Cayenne S Diesel | foto: Porsche

Dieselové Porsche zní tradičním příznivcům značky jako rouhání. Stejně tak nemohou vystát SUV Cayenne nebo bachraté čtyřdveřové kupé Panamera. Jenže nebýt těchto dvou modelů, tak Porsche nebude tam, kde je. Tedy na vrcholu, protože se mu daří náramně.

Fotogalerie

To samé pak platí i o dříve nemyslitelném použití dieselových motorů. Jenže konkurence v nabídce naftové motory měla a má a tak se muselo přizpůsobit i Porsche. V Cayennu a v Panameře tak už delší dobu najdeme přeplňovaný šestiválcový diesel od Volkswagenu, respektive od Audi. V případě Cayennu druhé generace má výkon 180 kW, v Panameře pak 184 kW.

Jenže "obyčejný" šestiválec výkonově překonávají u BMW, Range Roveru a i Volkwagenu. A tak Porsche sáhlo opět do nabídky velmi blízce spřízněného koncernu Volkswagen. Výsledkem je Nový Cayenne s osmiválcovým turbodieselem o objemu 4,2 litru, který známe z VW Touareg nebo z Audi Q7.

Porsche ale chtělo něco extra a tak má osmiválcový motor v jeho podání výkon 281 kW a maximum točivého momentu 850 Nm. To je o 31 kW a 50 Nm více, než nabízí stejný motor v Touaregu a nebo i v Audi Q7. To se podepsalo i na maximální rychlosti, která má hodnotu 252 kilometrů za hodinu, což je o deset více, než u příbuzných modelů VW a Audi. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládne osmiválcový dieselový Cayenne za 5,7 sekundy, což je o fous rychleji než osmiválcový Touareg.

Porsche Cayenne S Diesel

Hlavním konkurentem nového Porsche ale bude BMW X5 M50d. To má sice jen třílitrový naftový šestiválec, ale trojice turbodmychadel z něj vytlačí jen o kilowatt nižší výkon než má Porsche. BMW dokonce dokáže sprintovat ještě rychleji, na stovku se dostane za 5,4 sekundy. Maximální rychlost je naopak o dva kilometry za hodinu nižší než u Porsche. Poslední osmiválcový naftový konkurent Range Rover 4,4 SDV8 se výkonově rovná Volkswagenu nebo Audi, dynamikou ale zaostává.

Porsche Cayenne S Diesel myslí i na spotřebu. V kombinovaném režimu si mohutný osmiválec řekne o přijatelných 8,3 litru paliva. To je o necelý litr méně než u VW Touaregu nebo Audi Q7 se stejným motorem a naopak o osm deci více než o kolik si podle výrobce řekne BMW X5 M50d. S uvedenou spotřebou a příplatkovou zvětšenou palivovou nádrží na 100 litrů se akční rádius Cayennu zvýší až na 1200 kilometrů. Apetit motoru bude krotit i systém Start Stop, který podle výrobce bude u Cayennu S Diesel světovou raritou. Žádný jiné SUV s osmiválcovým dieselem tento systém nemá.

Porsche Cayenne S Diesel

Novinka je samozřejmě čtyřkolkou, konkrétně používá pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management) a na přání bude v rámci extra výbavy k dispozici i systém PTV Plus pro lepší trakci v zatáčkách. S ohledem na výkon motoru dostane novinka i silnější brzdový systém se stříbrnými třmeny.

Prodej novinky bude zahájen na začátku příštího roku a německá cena v přepočtu atakuje dvoumilionovou hranici. To je asi o 300 000 korun více, než kolik žádá výrobce za slabší dieselové provedení. Ale na druhou stranu o poznání méně, než kolik stojí benzínový Cayenne GTS nebo dokonce nejsilnější provedení Turbo.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.