Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jedno z mála velkých překvapení Paříže: kombíkové porsche

  13:59aktualizováno  13:59
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Už tak dost nekonvenční velká panamera se představila na autosalonu v Paříži jako netradiční kombík. Že se něco takového v Zuffenhausenu chystá, se vědělo dlouho dopředu, ale vzhled konceptu jménem Sport Turismo se podařilo slavné automobilce utajit do posledních chvil.

Panamera Sport Turismo Concept je tak jedna z mála opravdových premiér, která se odhaluje až na autosalonu.

Koncept ukazuje, jakým směrem se bude ubírat chystaná nová generace modelu. Skoro pětimetrový impozantní pětidveřový kombík (délka 495 cm, šířka bez centimetru dva metry a metr čtyřicet výška) vypadá parádně a tak trochu oteklé tvary panamery povýšil na novou úroveň. Předkem je to stále porsche, zádí moderní parádní stylový kombík, a to všechno dohromady dává netradičně tvarovaného dravce.

Fotogalerie

Není to však první kombi v historii se značkou Porsche na přídi. V minulosti vzniklo u různých dravců několik vesměs třídveřových kombíků, které stály na modelech s architekturou transaxle (924, 928, 944).
 
Zpětná zrcátka nahradily u konceptu kamery namířené vzad, řešení zadních světel odkazuje na Porsche 911 Carrera 4. Ze zádi se pak vyklápí křídlo vyrobené z karbonu. Ze světa závodění si superkombík vypůjčil ráfky montované na náboj jedinou velkou matkou.

Porscheaudi

Do útrob nainstalovali konstruktéři hybridní pohon, který si vypůjčili od kolegů od Audi. Stejný systém už využívá Panamera S Hybrid a Cayenne S Hybrid. Spojení přeplňovaného šestiválce 3,0 TFSI (výkon 333 koní) a 95koňového elektromotoru dává ve spojení 416 koní, se kterými si musí u kombíkového porsche poradit kola zadní nápravy. Se silou motoru hospodaří osmistupňový automat.

Panamera Sport Turismo Concept

Panamera Sport Turismo Concept

Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 9,4 kWh uložené na zadní nápravě se dobijí ze zásuvky za 2,5 hodiny, vystačí na třicetikilometrovou jízdu jen na elektřinu maximálně stotřicítkou. Panamera Sport Turismo vystřelí z nuly na stovku za šest sekund a tabulková spotřeba je jen 3,5 l/100 km
 
Porsche zdá se v začátku zachytilo novou módu sportovně laděných exkluzivních kombíků typu Shooting Brake. Na trh právě vstupuje takto řešená verze Mercedesu CLS, už přes rok se prodává takto tvarované Ferrari FF. Dá se tedy čekat, že Panamera Sport Turismo zamíří do výroby. Zatím se spekuluje o roce 2015, kdy by se měla představit také nová generace panamery.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.