Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

aktualizováno 
Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Panamera je z hlediska prodejů jedním z nejdůležitějších modelů značky. „S Panamerou jsme vstoupili do segmentu luxusních sportovních limuzín. Od roku 2009 jsme prodali více než 150 tisíc kusů tohoto modelu,“ upřesňuje Oliver Blume, předseda představenstva Porsche AG.

Málo talentu

Butziho, jak se říkalo F.A. Porschemu, autorovi designu Porsche 911, vyhodili po roce studií designu z prestižní školy v Ulmu pro "nedostatek talentu". Více čtěte zde.

Ferdinand Alexander Porsche

Teď přišel čas na novou generaci. Na pohled se toho moc nezměnilo. Mauer má prostě velmi těžkou práci. Nic lepšího, než tvar 911 u Porsche nikdo stejně nevymyslí. Její boubelaté tvary a charakteristické proporce jsou copyrightem Porsche a Panameře dávají nezaměnitelný vzhled.

Panamera si sice může říkat, že patří k nejsportovnějším sedanům světa, ale siluetou je to spíš jakýsi hatchback s ruksakem.

Vzhled druhé generace tedy stylisté Porsche hlavně cizelovali, takže vtipálci budou o Mauerovi zase říkat, že se nepředře. „Okamžitě rozpoznáte linie střechy odkazující na kupé. Ale nyní působí výrazně rychleji,“ popisuje Mauer.

Parádní a neoddiskutovatelně zcela nový a moderní je interiér členěný jednoduchými horizontálními linkami.

Druhá generace Porsche Panamera

Velké motory

Ale pod kůží je to úplně nové porsche. „Nový model představuje zcela nově vyvinutý vůz s novými motory, v novém designu a novými technologiemi. Novinkou je také skutečnost, že druhou generaci budeme kompletně vyrábět v naší továrně v Lipsku. Právě zde jsme do její výroby investovali 500 milionů eur, museli jsme mimo jiné postavit zcela novou karosárnu,“ vysvětluje Oliver Blume.

Fotogalerie

Nové přímovstřikové motory s přeplňováním pomocí dvojice turbodmychadel jsou spojeny s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Porsche je průkopníkem „dvouspojek“, přemýšlet o nich začalo už v šedesátých letech minulého století.

„Počátkem listopadu vstoupí nová Panamera na trh se třemi různými provedeními motorů a výhradně s pohonem všech kol. Půjde o Panameru Turbo, Panameru 4S a Panameru 4S Diesel,“ uvádí Zuzana Křížková z českého zastoupení Porsche. Novou Panameru je možné objednávat teď, ceny startují u tří milionů (4S) a u vrcholového provedení Turbo přesahují čtyři miliony korun.

Provedení Turbo pohání čtyřlitrový osmiválec s výkonem 550 koní (405 kW) a 770 kroutícími newtonmetry. Motor, který je mimo jiné vybaven systémem vypínání poloviny válců při práci v nízké zátěži, rozjede Panameru na rychlost přesahující 300 kilometrů za hodinu. Sprint na stovku zvládne za 3,6 sekundy.

Může se hodit

Verze 4S má pod kapotou šestiválec 2,9 litru se 440 koňmi (324 kW) a 550 Nm. Turbodieselová panamera má 422koňový osmiválec s 850 newtonmetry. Časem dorazí ještě hybridní provedení (plug-in hybrid s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky).

Nová Panamera, která o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou délku má ve standardní výbavě vzduchové odpružení a řízení kol zadní nápravy. Rozvor náprav nesoucích 19 až 21palcová kola je 295 cm. Mezi moderní prvky bude patřit systém nočního vidění nebo diodové přední světlomety. Do kufru se dá naložit 495 litrů, dvě zadní sedadla (Panamera bude opět přísně čtyřmístná) se dájí sklopit a naložit pak více.





Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Maserati Granturismo Sport
Maserati Granturismo Sport

r.v. 2014, naj. 33 550 km, benzín
2 541 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.