Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější Porsche Panamera je hybrid do zásuvky

  0:54aktualizováno  0:54
Koncern Volkswagen má v následujících dvou letech představit celkem 17 plug-in hybridních modelů. Tedy, teď už jen šestnáct, tím prvním ze seznamu je Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Hybridní ústrojí má výkon 340 kW.

Porsche má s hybridními vozy vcelku bohaté zkušenosti, vždyť s nimi slaví úspěchy i v motorsportu a fascinující supersport 918 obdivují všichni fanoušci rychlých aut. Panamera 4 E-Hybrid je ale auto z trochu jiného soudku, byť rozhodně pomalé není a Porsche se chlubí tím, že právě ze zkušeností s modelem 918 novinka výrazně těží.

Panamera 4 E-Hybrid je totiž plug-in hybrid, který vznikl proto, aby se podařilo co nejvíce snížit emise CO2, alespoň v testovacím cyklu NEDC. V něm umí E-Hybrid ujet na jedno nabití akumulátorů 50 kilometrů a výsledkem je normovaná spotřeba 2,5 litru benzínu na 100 kilometrů a emise 56 gramů CO2 na kilometr. Pro pořádek, akumulátory vozu mají kapacitu 14,1 kWh oproti 9,4 v předchozí generaci. Dobíjení z domácí zásuvky má trvat necelých 6 hodin, rychlonabíječka zvládne totéž za zhruba 3,5 hodiny.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Jenže papírové parametry jsou jedna věc a ty praktické druhá. Ano, s plug-in hybridní Panamerou se bude dát jezdit při běžných cestách do práce prakticky bez emisí, ale kvůli tomu si Porsche koupí málokdo.

Novinka však není žádný úzkoprsý ekovůz. Pohonná soustava má dohromady výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 Nm. Vidlicový šestiválec 2,9 litru s dvojitým přeplňováním pod přední kapotou se postará o 243 kW, elektromotor disponuje 100 kW výkonu (a 400 Nm) a Porsche slibuje, že právě tahle síla je k dispozici okamžitě, jakmile se řidič dotkne plynového pedálu. Díky pohonu všech kol pak Panamera 4 E-Hybrid zrychlí na stovku za pouhých 4,6 sekundy.

Fotogalerie

Vizuálně se nová plug-in hybridní Panamera od ostatních modelů nijak zásadně neodlišuje, zajímavým detailem jsou svítivě zelené prvky jako lemování modelového označení nebo třmeny brzd. Ani v interiéru nic na první pohled zásadně nekřičí, že by šlo o vůz šetrný k životnímu prostředí, na volantu dokonce nechybí ani typický přepínač jízdních režimů. Pozorné oko odhalí, že se tu přepíná mezi elektrickým, hybridním, sportovním a sport plus režimem.

Ze čtyř provedení nové generace Panamery, která jsou momentálně na trhu, je plug-in hybrid tou cenově nejdostupnější volbou. Cena totiž startuje na částce jen o dva tisíce korun vyšší než tři miliony. Slabší, ale ve sprintu rychlejší (kvůli hmotnosti) Panamera 4S stojí 3 197 000 korun a dieselové provedení (které je stále ve sprintu rychlejší o desetinu nebo tři) vyjde na 3 306 000 korun. Plug-in hybrid je tak v současné nabídce modelu vlastně docela výhodnou volbou.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.