Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější Porsche Panamera je hybrid do zásuvky

  0:54aktualizováno  0:54
Koncern Volkswagen má v následujících dvou letech představit celkem 17 plug-in hybridních modelů. Tedy, teď už jen šestnáct, tím prvním ze seznamu je Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Hybridní ústrojí má výkon 340 kW.

Porsche má s hybridními vozy vcelku bohaté zkušenosti, vždyť s nimi slaví úspěchy i v motorsportu a fascinující supersport 918 obdivují všichni fanoušci rychlých aut. Panamera 4 E-Hybrid je ale auto z trochu jiného soudku, byť rozhodně pomalé není a Porsche se chlubí tím, že právě ze zkušeností s modelem 918 novinka výrazně těží.

Panamera 4 E-Hybrid je totiž plug-in hybrid, který vznikl proto, aby se podařilo co nejvíce snížit emise CO2, alespoň v testovacím cyklu NEDC. V něm umí E-Hybrid ujet na jedno nabití akumulátorů 50 kilometrů a výsledkem je normovaná spotřeba 2,5 litru benzínu na 100 kilometrů a emise 56 gramů CO2 na kilometr. Pro pořádek, akumulátory vozu mají kapacitu 14,1 kWh oproti 9,4 v předchozí generaci. Dobíjení z domácí zásuvky má trvat necelých 6 hodin, rychlonabíječka zvládne totéž za zhruba 3,5 hodiny.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Jenže papírové parametry jsou jedna věc a ty praktické druhá. Ano, s plug-in hybridní Panamerou se bude dát jezdit při běžných cestách do práce prakticky bez emisí, ale kvůli tomu si Porsche koupí málokdo.

Novinka však není žádný úzkoprsý ekovůz. Pohonná soustava má dohromady výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 Nm. Vidlicový šestiválec 2,9 litru s dvojitým přeplňováním pod přední kapotou se postará o 243 kW, elektromotor disponuje 100 kW výkonu (a 400 Nm) a Porsche slibuje, že právě tahle síla je k dispozici okamžitě, jakmile se řidič dotkne plynového pedálu. Díky pohonu všech kol pak Panamera 4 E-Hybrid zrychlí na stovku za pouhých 4,6 sekundy.

Fotogalerie

Vizuálně se nová plug-in hybridní Panamera od ostatních modelů nijak zásadně neodlišuje, zajímavým detailem jsou svítivě zelené prvky jako lemování modelového označení nebo třmeny brzd. Ani v interiéru nic na první pohled zásadně nekřičí, že by šlo o vůz šetrný k životnímu prostředí, na volantu dokonce nechybí ani typický přepínač jízdních režimů. Pozorné oko odhalí, že se tu přepíná mezi elektrickým, hybridním, sportovním a sport plus režimem.

Ze čtyř provedení nové generace Panamery, která jsou momentálně na trhu, je plug-in hybrid tou cenově nejdostupnější volbou. Cena totiž startuje na částce jen o dva tisíce korun vyšší než tři miliony. Slabší, ale ve sprintu rychlejší (kvůli hmotnosti) Panamera 4S stojí 3 197 000 korun a dieselové provedení (které je stále ve sprintu rychlejší o desetinu nebo tři) vyjde na 3 306 000 korun. Plug-in hybrid je tak v současné nabídce modelu vlastně docela výhodnou volbou.



Témata: Porsche, Volkswagen


Nejčtenější

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Maserati Merak
Maserati Merak

r.v. 1974, naj. 30 215 km, benzín
1 960 200 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.