Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera bude tankovat elektrony

  13:02aktualizováno  13:02
Samotný benzinový motor toho ve světě, který chce snižovat škodlivé emise, moc nezmůže. U Porsche věří hybridům, spojujícím kvality spalovacího motoru a elektromotoru. Už je jisté, že na elektrony bude jezdit i čtyřmístná a čtyřdvéřová panamera.

Hybridni Porsche Panamera | foto: Porsche

Ferdinand Porsche už asi vysokootáčkově rotuje ve své hrobce. Lépe než klasické sporťáky se prodávají obludně velká SUVčka. Dvoudvéřová kupé, targy a kabria teď ještě ke všemu doplní obří - když už to jinak nejde, tak alespoň sportovně laděná - limuzína Panamera. A ta má o pár dveří navíc. Na naftu v nádrži naštěstí ještě nedošlo, ale benzin začíná být také v ohrožení - elektronů. A to se snad k panu Porschemu, rodáku z Vratislavic u Jablonce, doufejme nedoneslo, že pár Čechů jezdí ve svých cayennech na plyn (LPG).

Jestli je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru pohonem budoucnosti, je otázka. Konstruktérům Porsche se ale tato cesta zdá prozatím nejschůdnějším řešením pro šetření paliva.

Porsche Panamera, které se představí příští rok, bude také hybridní. Zuffenhausenská automobilka k tomuto prohlášení, které má povzbudit k větší aktivitě případné zákazníky i konkurenci, ještě přidala další obrázek připravované velké limuzíny, nebo chcete-li jazykem Porsche: čtyřdvéřového Gran Turisma.

Hybridní panamera nebude v nabídce Porsche osamocena. Před nedávnem totiž automobilka slíbila na rok 2010 premiéru hybridního cayennu.

Panamera převezme plně techniku z terénního porsche: Baterie živící elektromotor se ukryjí pod podlahu kufru, elektromotor bude umístěný za podélně uložený benzinový osmiválec.

Hybridní soustrojí má pracovat, jak je mezi auty, jejichž guru se jmenuje Toyota Prius, obvyklé. V kolonách se jezdí na elektromotor, při vyšších rychlostech se přidává spalovací motor. Vysoký krouticí moment poskytovaný elektromotorem bude znát hlavně při akceleraci. Baterie se budou dobíjet rekuperací.

Pro Cayenne zvolili vývojáři 34kilowattový elektromotor a niklmetalhydridové baterie, dá se předpokládat, že pro panameru nic z toho měnit nebudou.

Hybridní panamera dostane například elektrické topení a v zájmu snížení spotřeby se dočká úprav také na posilovači řízení a dalších žroutech energie. Spotřebu by rádi srazili k devíti litrům benzinu na sto kilometrů. Prozatím není známa cena, ale mluví se o 150 tisících eurech.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.