Hybridni Porsche Panamera

Hybridni Porsche Panamera | foto: Porsche

Porsche Panamera bude tankovat elektrony

  • 7
Samotný benzinový motor toho ve světě, který chce snižovat škodlivé emise, moc nezmůže. U Porsche věří hybridům, spojujícím kvality spalovacího motoru a elektromotoru. Už je jisté, že na elektrony bude jezdit i čtyřmístná a čtyřdvéřová panamera.

Ferdinand Porsche už asi vysokootáčkově rotuje ve své hrobce. Lépe než klasické sporťáky se prodávají obludně velká SUVčka. Dvoudvéřová kupé, targy a kabria teď ještě ke všemu doplní obří - když už to jinak nejde, tak alespoň sportovně laděná - limuzína Panamera. A ta má o pár dveří navíc. Na naftu v nádrži naštěstí ještě nedošlo, ale benzin začíná být také v ohrožení - elektronů. A to se snad k panu Porschemu, rodáku z Vratislavic u Jablonce, doufejme nedoneslo, že pár Čechů jezdí ve svých cayennech na plyn (LPG).

Jestli je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru pohonem budoucnosti, je otázka. Konstruktérům Porsche se ale tato cesta zdá prozatím nejschůdnějším řešením pro šetření paliva.

Porsche Panamera, které se představí příští rok, bude také hybridní. Zuffenhausenská automobilka k tomuto prohlášení, které má povzbudit k větší aktivitě případné zákazníky i konkurenci, ještě přidala další obrázek připravované velké limuzíny, nebo chcete-li jazykem Porsche: čtyřdvéřového Gran Turisma.

Hybridní panamera nebude v nabídce Porsche osamocena. Před nedávnem totiž automobilka slíbila na rok 2010 premiéru hybridního cayennu.

Panamera převezme plně techniku z terénního porsche: Baterie živící elektromotor se ukryjí pod podlahu kufru, elektromotor bude umístěný za podélně uložený benzinový osmiválec.

Hybridní soustrojí má pracovat, jak je mezi auty, jejichž guru se jmenuje Toyota Prius, obvyklé. V kolonách se jezdí na elektromotor, při vyšších rychlostech se přidává spalovací motor. Vysoký krouticí moment poskytovaný elektromotorem bude znát hlavně při akceleraci. Baterie se budou dobíjet rekuperací.

Pro Cayenne zvolili vývojáři 34kilowattový elektromotor a niklmetalhydridové baterie, dá se předpokládat, že pro panameru nic z toho měnit nebudou.

Hybridní panamera dostane například elektrické topení a v zájmu snížení spotřeby se dočká úprav také na posilovači řízení a dalších žroutech energie. Spotřebu by rádi srazili k devíti litrům benzinu na sto kilometrů. Prozatím není známa cena, ale mluví se o 150 tisících eurech.