Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera konečně v plné parádě

  11:40aktualizováno  11:40
V Züffenhausenu si s krizí automobilového průmyslu hlavu nelámou, o porsche bude zájem do poslední kapky ropy. Na dračku tedy půjde jistě i přelomová novinka v nabídce automobilky - velká pětidveřová limuzína Panamera. Ke koupi bude v létě 2009.

Porsche Panamera Turbo | foto: Porsche

Po bachratém cayennu je tu další porsche, které má víc než dvoje dveře. A pro jistotu je má panamera rovnou patery. Jak vidno, podle marketingových mágů v Züffenhausenu poučka, která říká, že drahé auto pro šéfa může mít pouze čtvery dveře, neplatí.

Panamera je porsche na první i druhý pohled. Ale oproti všem zvyklostem značky Porsche a vlastně i celé kategorie, do které míří, je to obří hatchback. Za pátými dveřmi vzadu je totiž 450litrový kufr. A pod ním samozřejmě hnaná kola.

Porsche Panamera 4S

Nové porsche je přísně čtyřmístné, pro každého z posádky je připraveno sportovně profilované sedadlo. Opěradla těch zadních jsou sklopná. Víc o interiéru zatím nevíme.

U Porsche se ale obvykle mluví o jiných mírách než o objemu kufru: všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu (prozatím) a mají 6 nebo 8 válců. K přední nápravě se usadí šestiválec 3,6 litru, který nabídne 300 koní, komu je to málo, sáhne po osmiválci 4,8 litru. Atmosferická verze, pojmenovaná Panamera S, má 400 a přeplňovaná 500 koní (Panamera Turbo). Chvíli po uvedení do prodeje se ještě představí hybridní verze, ve které bude 350 koní maximálního výkonu dodávat elektromotor a spalovací motor.

Čtvrtá modelová řada automobilky bude dlouhá 4,97 metru, široká bude 193 centimetrů a vysoká metr a 42 centimetrů. Rozvor je 2,92 metru. Aerodynamický součinitel Cx má skvělou hodnotu 0,29.

Chybět nebude pneumatický podvozek a prý ani diferenciál se zvýšenou svorností. Pro nejsilnější verzi připravili podvozkáři také pohon všech kol, za příplatek bude nová dvouspojková automatická převodovka.

Výroba panamery bude probíhat společně s cayenny v Lipsku. Porsche počítá s ročním prodejem minimálně dvaceti tisíc exemplářů, až krize opadne, může továrna zrychlit až na 50 tisíc panamer ročně. Prý až pětina z prodaných kusů má být ve vrcholové verzi "turbo".

Podle informací Auto Telegraafu stačí, aby Porsche prodalo ročně 12 tisíc panamer, a výroba bude zisková (ekonomové tomu říkají "break even point", nebo také "bod zvratu").

Porsche Panamera Turbo

Autor:


Témata: krize, Lipsko, Porsche, Ropa


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.