Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera: Odsouhlaseno!

  14:33aktualizováno  14:33
Německý výrobce luxusních automobilů Porsche investuje zhruba miliardu eur do vývoje nového sportovního vozu Panamera. Automobilka informaci oznámila s tím, že by se nový automobil měl dostat na trh do roku 2009.

Společnost počítá s prodejem minimálně dvacet tisíc těchto vozů ročně, výroba nového modelu by měla v automobilce zaměstnat zhruba tisíc nových pracovníků.

Kde se bude vyrábět, není zatím jasné, nejhlasitěji se zmiňuje Lipsko.
Porsche v současnosti vyrábí modelové řady 911, Boxter a Cayenne.

Vůz z nové modelové řady by měl stát 3 až 4,4 milionu korun. Jeho výroba je však ještě daleko, prozatím je rozhodnuto o koncepci: motor bude mít čtyřdveřový sedan uložený vpředu, newtonmetry kroutícího momentu budou trápit pneumatiky zadních kol.

Panamera: jméno je odvozeno od legendárního amerického automobilového závodu Carrera Panamericana

Šéf Porsche Wendelin Wiedeking potvrdil, že panameru vyrobí zuffenhausenská automobilka ve vlastní režii. Porsche vyvíjí novou podvozkovou platformu pro čtvrtou modelovou řadu a nezamýšlí spolupracovat s žádnou jinou automobilkou. Klíčem úspěchu má být užší spolupráce s dodavateli. Až 70% dílů panamery má pocházet z Německa.

Více o Porsche Panamera.

Jméno geniálního konstruktéra dnes už nenosí jen čistokrevné sporťáky, ale i auta do terénu. SUV cayenne se prodává víc než dobře a porsche už se porozhlíží, do jakého segmentu by zamířilo nyní ...VÍCE

Autoři: , ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.