Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche Panamera se konečně představilo. Nejlevnější bude za 2,5 milionu

aktualizováno 
Napjaté čekání na nové čtyřdveřové porsche protahovali v Züffenhausenu nekonečně dlouho. Panameru viděli poprvé naživo na autosalonu v Šanghaji, ke koupi bude od září.

Porsche Panamera | foto: Porsche

Výrobci sportovních vozů začali pokrývat další segmenty trhu. Novou módou jsou čtyřdveřové sportovní sedany Gran Turismo, které mají spojit potěšení z jízdy výkonným sporťákem s pohodlím a prostorem luxusních limuzín.

Pokud nepočítáme již nějaký čas vyráběné Maserati Quattroporte, které navazuje na letitého předchůdce, do nového segmentu sportovních čtyřdveřových limuzín míří i Aston Martin se svým modelem Rapide (první fotka Aston Martinu Rapide ZDE). Své želízko představilo i Lamborghini. Sportovní sedan Estoque je však prozatím konceptem, o jehož výrobě doposud nebylo rozhodnuto.

Nové Porsche Panamera, které si odbylo světovou premiéru v Číně na šanghajském autosalonu, se od ostatních čtyřdveřových sportovních sedanům liší výklopnou zadní stěnou. Je to tedy vlastně hatchback. S délkou 4,97 metru a šířkou 1,93 metru si však dokáže na silnicích zjednat respekt nejen svými výkony.

Pouze 1,42 metru vysoká novinka se zpočátku bude nabízet pouze s vidlicovými osmiválci s objemem 4,8 litru, které budou vybaveny přímým vstřikováním benzinu. Základ tvoří modely Panamera S s pohonem zadních kol a čtyřkolka 4S s nepřeplňovaným motorem s výkonem 294 kW (400 koní) a točivým momentem 500 Nm.

Porsche Panamera Turbo

Maximální rychlost modelu Panamera S s manuální převodovkou dosahuje 285 km/h a zrychlení na stovku trvá 5,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba je 12,5 litru benzinu a emise CO2 jsou 293 g/km. Čtyřkolka Panamera 4S má maximálku 282 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za pět sekund. Kombinovaná spotřeba je 11,1 litru a emise CO2 dosahují 260 g/km.

Nejvýkonnější přeplňovaná verze Turbo má maximální výkon 368 kW při 6 000 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 700 Nm. Nejvyšší rychlost vrcholné verze je 303 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 4,2 sekundy. Kombinovaná spotřeba přeplňovaného granturisma je 12,2 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 jsou nižší než u základního osmiválcového provedení: 286 g/km.

Porsche Panamera

Šestiválcová panamera se na trh dostane později, stejně jako verze s hybridním pohonem. Světovou premiérou je systém Start-Stop ve spojení s automatickou převodovkou PDK s dvojitou spojkou. Tu nabízí všechny představená provedení, pouze základní model S může být vybaven i manuálním řazením.

Chybět nebude adaptivní vzduchové pérování, které bude standardem ve vrcholné verzi Turbo. Další verze je mohou získat za příplatek. Vrcholná verze Turbo nabídne zadní spoiler, který se nastavuje podle aktuální rychlosti. Základní provedení Panamera S se může pochlubit nízkou pohotovostní hmotností 1770 kg.

V interiéru najdou veškerý komfort pouze čtyři cestující. Celým vnitřkem vozu totiž prochází středová konzola. Každý cestující bude mít k dispozici samostatné vyhřívané, odvětrávané a elektricky seřiditelné sedadlo. Přední sedadla jsou uložena nízko, což by mělo zprostředkovat skvělý kontakt s vozovkou jako u klasických sporťáků. Na zavazadla zbylo slušných 450 litrů, po sklopení zadních sedadel je k dispozici zavazadlový prostor s objemem 1262 litrů.

Nové porsche se bude vyrábět v továrně v Lipsku a výrobce plánuje ročně 20 tisíc kusů. Na evropských trzích se začne prodávat v září. Američtí zákaznici se dočkají v říjnu, čínští až příští rok. Základní provedení Panamera S se bude na německém trhu prodávat za 94 575 euro (asi 2,5 milionu korun). Provedení s pohonem všech kol 4S bude stát 102 251 eur a vrcholná verze Turbo potom 135 154 eur.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.