Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

  11:28aktualizováno  11:28
Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Porsche patří do skupiny VW, zpráva je tak další ranou pro snahy koncernu zotavit se ze skandálu s emisemi.

Porsche Macan Turbo | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

KBA zkoumá software, který měří úhel volantu automobilu. Podle podezření mohl tento software zjistit, zda je auto právě laboratorně testováno, a pokud ano, přepnout vůz do režimu, kdy vypouští méně znečišťujících emisí než za běžných jízdních podmínek.

Porsche obvinění odmítá. Mluvčí automobilky uvedl, že pohyby volantu nebyly použity k detekci toho, zda vůz zrovna prochází emisními testy. „To jsme nedělali u žádného modelu Porsche,“ prohlásil mluvčí. Dodal, že automobilka s KBA plně spolupracuje. Kvůli stejnému systému vyšetřují v Americe automobilku Audi (čtěte zde) a nyní se o Audi začalo zajímat i KBA. Divize Audi totiž dodává motory pro Porsche.

Volkswagen loni v září přiznal, že do svých vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňoval při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Automobilka se již dohodla s americkými úřady na mnohamiliardovém urovnání a další miliardy utratí za opravy aut a urychlení vývoje elektrických vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.