Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

  11:28aktualizováno  11:28
Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Porsche patří do skupiny VW, zpráva je tak další ranou pro snahy koncernu zotavit se ze skandálu s emisemi.

Porsche Macan Turbo | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

KBA zkoumá software, který měří úhel volantu automobilu. Podle podezření mohl tento software zjistit, zda je auto právě laboratorně testováno, a pokud ano, přepnout vůz do režimu, kdy vypouští méně znečišťujících emisí než za běžných jízdních podmínek.

Porsche obvinění odmítá. Mluvčí automobilky uvedl, že pohyby volantu nebyly použity k detekci toho, zda vůz zrovna prochází emisními testy. „To jsme nedělali u žádného modelu Porsche,“ prohlásil mluvčí. Dodal, že automobilka s KBA plně spolupracuje. Kvůli stejnému systému vyšetřují v Americe automobilku Audi (čtěte zde) a nyní se o Audi začalo zajímat i KBA. Divize Audi totiž dodává motory pro Porsche.

Volkswagen loni v září přiznal, že do svých vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňoval při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Automobilka se již dohodla s americkými úřady na mnohamiliardovém urovnání a další miliardy utratí za opravy aut a urychlení vývoje elektrických vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Mercedes Třída CL 500 4M / TV /...
Mercedes Třída CL 500 4M / TV /...

r.v. 2011, naj. 75 000 km, benzín
1 100 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.