Porsche 911 patří k nejznámějším autům světa. Klasický sporťák nezaměnitelných tvarů a atypické koncepce pohonu je ikonou. Majitelé devětsetjedenáctek si dali o víkendu sraz na pražské Pankráci a projeli ve spanilé jízdě hlavním městem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Spanilé jízdy" se zúčastnili majitelé všech sedmi generací legendárního Porsche 911.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Chara
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První Porsche 911 (původně neslo označení 901) se představilo v rceo 1963. Charakteristickou konstrukci s plochým motorem boxer uloženým za zadní nápravou si drží dodnes.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Více než kilometr dlouhá pestrobarevná kolona stovky porschí projela Prahou za doprovodu dopravní policie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nezaměnitelný design 911 vymyslel Ferdinand Alexander Porsche, kterému se říkalo Butzi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Butzi byl vnukem Ferdinanda Porsche, který proslul nejen jako zakladatel slavné továrny Porsche, ale také jako tvůrce kultovního vozu Volkswagen Brouk, se kterým má 911 stejnou koncepci.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Jubilejního" provedení k třiceti letům 911 mají být v českých garážích poschovávané čtyři kusy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dnes už se vyrábí sedmá generace 911, nejvýraznější zlom byl mezi čtvrtou a pátou generací v roce 1997. Auto dostalo úplně novou konstrukci karoserie (větší a mohutnější) a především přešlo z motoru chlazeného vzduchem na vodní chlazení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podle mluvčí společnosti Ireny Bandové bylo od roku 1992 v Porsche Centrech v Česku prodáno 2000 sportovních a luxusních vozů této značky. Loni jich bylo 250.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Když se řekne Porsche, každému, kdo aspoň trochu rád auta, se vybaví klasická silueta s dlouhým čumákem, splývavou střechou, dvěma dveřmi a malým oblým zadkem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jedním z typických znaků 911 je spínací skříňka umístěná nalevo od volantu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Porsche 911 má nezaměnitelnnou siluetu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
911 má jako jedno z mála aut stále v nabídce verzi targa, to je typ karoserie s odnímatelným panelem střechy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Design 911 se mění jen minimálně. I po technické stránce k sobě měly hlavně první generace blízko. Skelet karoserie a třeba i okna se v prvních čtyřech generacích měnily jen minimálně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
První generace 911 měla při uvedení výkon 130 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Prvních 84 kusů se jmenovalo Porsche 901, označení typu se měnilo po stížnostech Peugeotu, který má nulu v tříciferném označení svých modelů "rezervovanou".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
911 si drží cenu i jako ojetina. Pod půl milionu se nedá koupit. Klasický vývoj je takový, že po koupi nového vozu cena lehce klesá, později ale začne stoupat.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dějiny značky Porsche se začaly psát 3. září 1875 ve Vratislavicích nad Nisou. Zde se narodil legendární automobilový konstruktér Ferdinand Porsche, známý především jako tvůrce legendárního "brouka".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Typický je šestiválcový plochý motor s protilehlými písty (boxer). Až do roku 1997 byl chlazený vzduchem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Porsche patří také k legendám motorsportu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kruhová světla patří k poznávacím znakům.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na klasická porsche patří legendární pětipaprskové ráfky značky Fuchs.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na spanilou jízdu Prahou dorazili i návštěvníci ze zahraničí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Evoluce je na jednotlivých generacích znát, v přímém srovnání lépe vyniknou podobnosti.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Devětsetjedenáctky vozí tradiční označení Carrera na oslavu úspěchů ve slavném závodě Carrera Panamericana.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kousek v bojových barvách Martini Racing má typický druh zadního křídla, říká se mu "kachni ocas" (duck tail).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aktuální provedení Porsche 911 generace 991 vyráběné od roku 2012.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sraz se konal při příležitosti výstavy porschí v pražském obchodním centru Arkády Pankrác.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výstava devětsetjedenáctek všech generací a dalších klenotů značky Porsche probíhá do 29. dubna.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dalším typickým doplňkem je velké křídlo na zádi. Tomuto provedení se říká "verybí ocas" (whale tail).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na sraz dorazilo i progresivní Porsche 928, které mělo v sedmdesátých letech model 911 nahradit.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda porschí Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda porschí Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda porschí Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda porschí Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Dravější varianty vozí na zádi mohutná křídla.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čtyřka v označení modelu znamená pohon všech kol.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spanilá jízda porschí Prahou
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz