Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche představí v Ženevě hybridní 911 GT3 R se setrvačníkem

aktualizováno 
Ikona s magickým číslem 911 na zadku si pro blížící se ženevský autosalon připravila novinku, která vyvolá hodně povyku. Nejporschovatější porsche je hybridní. Zatím jen jako okruhový prototyp.

Porsche 911 GT3 R Hybrid | foto: Porsche

Přesně 110 let po tom, co Ferdinand Porsche vyvinul první hybridní vůz světa – Lohner Porsche Semper Vivus, postavili konstruktéři na základech toho nejčistokrevnějšího porsche hybridní okruhový speciál.

Donedávna se vedení automobilky dušovalo, že hybridní technologie devětsetjedenáctku "neposkvrní" (čtěte více o plánech porsche ZDE). V Ženevě ale bude všechno jinak. Závodní vůz pro kategorii GT dostává na přední nápravu elektromotor.

Porsche 911 GT3 R Hybrid se představí 4. března 2010. Po premiéře na ženevském autosalonu vyrazí na vytrvalostní závody na Nürburgring.

Hybridní technologii vyvinuli konstruktéři speciálně pro použití v závodním automobilu. Svojí koncepcí i uspořádáním se ale liší od současných konvenčních hybridů. Přední kola pohání dva elektromotory s výkonem 60 kW. Vzadu sedí čtyřlitrový plochý šestiválec boxer s výkonem 480 koní a pohání kola zadní nápravy.

Konstruktéři Porsche ale v případě devětsetjedenáctky použili technologii z Formule 1, označovanou jako KERS. Hybridní 911 má tedy setrvačník, který uchovává energii namísto konvenčních akumulátorů

kers pro 911

Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů. Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor se točí až 40 000 min-1.

Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník.

Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může řidič tuto mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky.

Setrvačníkový generátor v ten okamžik začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 120 kW elektrické energie, která pohání přední kola. Dodatečná porce síly je k dispozici vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

"Kinetická energie, která byla v minulosti ztracena ve formě tepla v brzdové soustavě, je nyní velmi účinně používána jako doplňkový zdroj síly. Záleží na aktuálních podmínkách na trati, ale dodatečný výkon nemusí být použit pouze pro zvýšení dynamiky, ale také pro úsporu paliva," popisuje automobilka.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.