Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.

Porsche Panamera Sport Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V roce 2012 Porsche představilo design současné panamery v podobě konceptu s karoserií kombi. Vlajková loď stuttgartské automobilky se loni nejprve představila v osvědčeném formátu pětidveřového liftbacku, teď se ale přidává i sériová verze kombi. Nese přívlastek Sport Turismo a je jediným modelem tohoto typu.

Délka o 49 mm přesahuje pět metrů, rozvor 2950 mm je shodný s výchozím liftbackem. Prodej odstartuje až 7. října, ceny jsou ale známé už nyní – a rozhodně nejsou nízké, základní provedení s benzinovým třílitrem o výkonu 243 kW, tedy kulatých 330 koní, vyjde na 2,6 milionu korun.

Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche u kombi samozřejmě zdůrazňuje praktickou použitelnost. Nakládací hrana je nižší o 14 cm, kufr se zvětšil o 20 litrů na výsledných 520. Zadní řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, prostřednímu místu automobilka sama přiznává nouzový charakter. Panamera Sport Turismo je tedy i oficiálně 4+1místným vozem. Za příplatek bude možné objednat čistě čtyřmístné provedení s dvojicí elektricky nastavitelných sedadel vzadu.

Fotogalerie

Představitelé automobilky obvykle odmítají komentovat prodejní cíle. Prozradili nám ale, že v případě Sport Turisma předpokládají jeho zastoupení v prodejním mixu okolo 15 až 20 procent. Novému modelu by se přitom mělo dařit nejen na tradičních kombíkových trzích v Evropě, ale i v USA a Číně.

„Pozitivní reakce na koncept z roku 2012 přišly z celého světa, proto jsme se rozhodli pro jeho výrobu,“ řekl exkluzivně pro iDNES.cz Detlev von Platen, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing. Vedle praktických vlastností má být hlavní předností Sport Turisma avantgardní design, který nemá u podobně drahých vozů obdoby.

K dispozici budou výhradně verze s pohonem všech kol, a to benzinové třílitrové V6 s výkonem 243 a 324 kW, čtyřlitrový osmiválec se 404 kW a 340kW hybrid. Pouze pro evropské zákazníky je určen naftový osmiválec, který má objem 4 litry a výkon 310 kW.

Autoři:




Nejčtenější

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.