Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.

Porsche Panamera Sport Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V roce 2012 Porsche představilo design současné panamery v podobě konceptu s karoserií kombi. Vlajková loď stuttgartské automobilky se loni nejprve představila v osvědčeném formátu pětidveřového liftbacku, teď se ale přidává i sériová verze kombi. Nese přívlastek Sport Turismo a je jediným modelem tohoto typu.

Délka o 49 mm přesahuje pět metrů, rozvor 2950 mm je shodný s výchozím liftbackem. Prodej odstartuje až 7. října, ceny jsou ale známé už nyní – a rozhodně nejsou nízké, základní provedení s benzinovým třílitrem o výkonu 243 kW, tedy kulatých 330 koní, vyjde na 2,6 milionu korun.

Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche u kombi samozřejmě zdůrazňuje praktickou použitelnost. Nakládací hrana je nižší o 14 cm, kufr se zvětšil o 20 litrů na výsledných 520. Zadní řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, prostřednímu místu automobilka sama přiznává nouzový charakter. Panamera Sport Turismo je tedy i oficiálně 4+1místným vozem. Za příplatek bude možné objednat čistě čtyřmístné provedení s dvojicí elektricky nastavitelných sedadel vzadu.

Fotogalerie

Představitelé automobilky obvykle odmítají komentovat prodejní cíle. Prozradili nám ale, že v případě Sport Turisma předpokládají jeho zastoupení v prodejním mixu okolo 15 až 20 procent. Novému modelu by se přitom mělo dařit nejen na tradičních kombíkových trzích v Evropě, ale i v USA a Číně.

„Pozitivní reakce na koncept z roku 2012 přišly z celého světa, proto jsme se rozhodli pro jeho výrobu,“ řekl exkluzivně pro iDNES.cz Detlev von Platen, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing. Vedle praktických vlastností má být hlavní předností Sport Turisma avantgardní design, který nemá u podobně drahých vozů obdoby.

K dispozici budou výhradně verze s pohonem všech kol, a to benzinové třílitrové V6 s výkonem 243 a 324 kW, čtyřlitrový osmiválec se 404 kW a 340kW hybrid. Pouze pro evropské zákazníky je určen naftový osmiválec, který má objem 4 litry a výkon 310 kW.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Další z rubriky

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.