Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

  11:00aktualizováno  11:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.

Porsche Panamera Sport Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V roce 2012 Porsche představilo design současné panamery v podobě konceptu s karoserií kombi. Vlajková loď stuttgartské automobilky se loni nejprve představila v osvědčeném formátu pětidveřového liftbacku, teď se ale přidává i sériová verze kombi. Nese přívlastek Sport Turismo a je jediným modelem tohoto typu.

Délka o 49 mm přesahuje pět metrů, rozvor 2950 mm je shodný s výchozím liftbackem. Prodej odstartuje až 7. října, ceny jsou ale známé už nyní – a rozhodně nejsou nízké, základní provedení s benzinovým třílitrem o výkonu 243 kW, tedy kulatých 330 koní, vyjde na 2,6 milionu korun.

Porsche Panamera Sport Turismo
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche u kombi samozřejmě zdůrazňuje praktickou použitelnost. Nakládací hrana je nižší o 14 cm, kufr se zvětšil o 20 litrů na výsledných 520. Zadní řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, prostřednímu místu automobilka sama přiznává nouzový charakter. Panamera Sport Turismo je tedy i oficiálně 4+1místným vozem. Za příplatek bude možné objednat čistě čtyřmístné provedení s dvojicí elektricky nastavitelných sedadel vzadu.

Fotogalerie

Představitelé automobilky obvykle odmítají komentovat prodejní cíle. Prozradili nám ale, že v případě Sport Turisma předpokládají jeho zastoupení v prodejním mixu okolo 15 až 20 procent. Novému modelu by se přitom mělo dařit nejen na tradičních kombíkových trzích v Evropě, ale i v USA a Číně.

„Pozitivní reakce na koncept z roku 2012 přišly z celého světa, proto jsme se rozhodli pro jeho výrobu,“ řekl exkluzivně pro iDNES.cz Detlev von Platen, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing. Vedle praktických vlastností má být hlavní předností Sport Turisma avantgardní design, který nemá u podobně drahých vozů obdoby.

K dispozici budou výhradně verze s pohonem všech kol, a to benzinové třílitrové V6 s výkonem 243 a 324 kW, čtyřlitrový osmiválec se 404 kW a 340kW hybrid. Pouze pro evropské zákazníky je určen naftový osmiválec, který má objem 4 litry a výkon 310 kW.

Autoři:




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínské automobilky dotahují svět, drzých kopií ubývá

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Tak dlouho jsme se čínským automobilkám vysmívali, až doběhly zbytek světa. O designu to platí určitě. Podívejte se na šanghajský autosalon, který je největší...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Crashtest karavanu
Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.