Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche tvrdí, že Cayenne stojí za vynaloženou námahu

  8:28aktualizováno  8:28
Lipsko - Odborníci s určitostí říkají, že první nesportovní vozy značky jsou tahem na branku. Podle vzhledu je nové cayenne trošku rozměrnější, a navíc rodinné vozidlo, než aby se dalo označit za sportovní značku. Ale stále je to Porsche. Generální ředitel firmy vyrábějící luxusní automobily Wendelin Wiedeking podnikl další pokus trefit se do vkusu svých zákazníků s vidinou vysokých zisků automobilky.Předchozí článek - Cayenne: první Porsche do terénu.

Osobnost německého automobilového průmyslu a vnuk zakladatele Ferdinanda Porscheho Ferdinand Piëch řekl: "Sedmdesát procent toho, co znamená Porsche, tvoří cit. Jakmile zasáhnete city zákazníků, můžete začít obchodovat." Cayenne Turbo dosáhne rychlosti 266 km/h a jeho cena téměř 100 tisíc euro. Skromnější vůz Cayenne S za 60 tisíc eur z nuly na sto kilometrů zrychlí za 5,6 sekundy. Odborníci už dnes označují nový Wiedekingův model za úspěch. Cayenne je první nesportovní model ve čtyřiapadesátileté historii značky Porsche, a dokonce teprve třetím po modelech 911 a kabriolet Boxster. Nepočítají-li se nepředvídatelné události, Cayenne pravděpodobně představuje vrchol Wiedekingovy kariéry poté, co na začátku 90. let značku zachránil před hrozícím bankrotem a učinil z ní nejziskovější automobilku na světě.

V ideálním případě Cayenne také zvýší i hodnotu značky Porsche a bude důkazem, že i specializovaní výrobci mohou přežít, využijí-li pružnost a pozitivní dopad externích odborníků na ziskovost. Cayenne má splnit sen firmy Porsche po rozšíření řady modelů mimo oblast sportovních vozů. V případě úspěchu chce do roku 2005 zdvojnásobit výrobu na 100 tisíc automobilů. Někteří odborníci ovšem varují, že si Porsche vybral špatný segment trhu a na vstup do již tak přeplněného trhu je příliš pozdě. Vedle off-roadu X5 od BMW mezi konkurenty bude patřit nový Ranger Rover, M Class od Daimler-Chrysler a Volvo CX90.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.