Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porsche vyrobí hybridní supersport 918 a připravuje elektrický Boxster

aktualizováno 
Automobilka Porsche před časem rozhodla, že se studie hybridního supersportu 918 dostane do výroby. Zároveň také připravuje trojici testovacích elektromobilů založených na Porsche Boxster.

Porsche 918 Spyder | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Ještě na jaře v Ženevě vypadala studie Porsche 918 jen jako designérské a technologické cvičení. Už v té době se ale šuškalo, že 918 by mohla být předobrazem nástupce doposud nejrychlejšího sériového Porsche všech dob, modelu Carrera GT.

Koncem srpna pak představenstvo automobilky rozhodlo o tom, že se 918 Spyder dostane do sériové výroby. Respektive, inženýři dostali zelenou k tomu, aby vyvinuli sériový hybridní supersport, který bude ze studie vycházet a který bude vyroben v limitované sérii. Je velmi pravděpodobné, že od studie se sériová verze nebude příliš lišit. Můžeme se tak těšit na opravdu rychlý a přitom ekologický hybridní supersportovní vůz.

Porsche 918 Spyder

Maximální rychlost je 320 km/h, stovku udělá za 3,2 sekundy a přitom spotřebuje průměrně jen tři litry benzínu na 100 kilometrů jízdy. Tedy pochopitelně ne v takovém kalupu. Uvidíme, nakolik se sériová verze těchto hodnot bude držet.

Sériová výroba modelu 918 je v protikladu s nedávnými prohlášeními vedení automobilky, že hybridní supersporty rozhodně nechystá. Jenže od té doby Porsche již několikrát ukázalo, že na alternativní způsoby pohonu intenzivně myslí. Kromě studie 918 je důkazem závodní 911 GT3 R se systémem KERS.

Porsche Boxster S

Automobilka půjde ale ještě dál. Počátkem roku 2011 pošle Porsche do testovacího provozu tři elektromobily postavené na bázi sportovního modelu Boxter. Michael Macht, CEO automobilky, při oznámení tohoto záměru zopakoval, že Porsche v budoucnu jistě nabídne sériové elektromobily. Dojde na to ale až tehdy, až tento způsob pohonu nabídne vlastnosti typické pro dnešní automobily Porsche. To tvrdil Macht již dříve, tehdy ale popíral možnost hybridních supersportů.

Porsche patří mezi výrobci luxusních a sportovních automobilů mezi průkopníky alternativních způsobů pohonu. Kromě hybridního ústrojí v Cayenne S Hybrid a chystané Panameře S Hybrid používá Porsche v běžných modelech automobilka systém rekuperace energie. Závodní 911 GT3 R používá setrvačník v systému KERS a nově se do prodeje dostane hybridní supersport 918. Částečně tím automobilka navazuje na své kořeny. Ferdinand Porsche byl totiž jedním z prvních konstruktérů hybridních aut na světě. - čtěte První hybridní vůz postavil Čech. Buď Křižík nebo Porsche





Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.