Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední letošní česká autonovinka: Kaipan 16

  9:20aktualizováno  9:41
Tuzemský malosériový výrobce sportovních vozů Kaipan uvedl na trh nový model. Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Kromě modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek.

Předchozí model nesplňoval podle majitele firmy Michala Hradského emisní normu Euro 5. Kaipan vyvíjel nový vůz dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz používá stejně jako jeho předchůdce motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karoserii opět navrhl designér Jan Hrbek.

Kaipany s poháněnou přední nápravou mají dnes už svůj tradiční design, nově dostala šestnáctka namísto původních kulatých předních světel lampy z aktuální fabie.

Již tradičně nemá kaipan střechu. Hradský ale slibuje, že se pracuje na plátěné střeše pro šestnáctku, a dokonce mají v plánu i nasazovací hardtop (pevná střecha).

Kaipan 16

Osmimetrákový sporťák z Jizerských hor stopětikoňový (77 kW) motor TSI rozparádí z nuly na stovku za 6,9 s a nejvíc pofrčí 189 km/h. Délka je necelé čtyři metry (3815 mm).

Zatímco předchozí Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů (mimo jiné náprav, motoru a převodovky), které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499 000 Kč.

Fotogalerie

Konstruktéry Kaipanu při stavbě nového modelu nehonily jen ekonormy, ale také čas. Museli stihnout novinku zhomologovat před koncem letošního října. Od začátku listopadu totiž musí mít všechna auta nově připuštěná do provozu v základní výbavě stabilizační systém ESP, jehož vývoj a ladění je nákladné. Kaipan 16 by kvůli nižší hmotnosti nemohl dostat ani ESP z fabie.Více o povinném ESP čtěte ZDE

Míří do světa

S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se Kaipan hodlá prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit.

Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů. Dodací lhůta novinky, na kterou už Michal Hradský začal sbírat objednávky a vybírat zálohy (66 %), je půl roku.

Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.

Kaipan 16

Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.