Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední statistiky navracejí automobilkám optimismus

  15:13aktualizováno  15:13
Manažerům většiny automobilových značek prodávajících na evropském trhu se pomalu začíná linout úsměv do ustaraných tváří. Trh 18 zemí západní Evropy totiž v listopadu zaznamenal další oživení, meziročně v porovnání s loňským listopadem stoupl prodej o čtyři procenta, přičemž prvních jedenáct měsíců je o 0,6 procentního bodu lepších, než tomu bylo mezi lednem a říjnem roku 2000.

V listopadu se prodalo solidních 1 135 076 vozů, což v součtu za prvních jedenáct měsíců dělá 13 944 967 automobilů. Analytici upozorňují, že nadějná čísla oznámená Evropským sdružením automobilových výrobců ještě nejsou zárukou pozitivního vývoje trhu ve střednědobém horizontu, neboť další zpomalení evropských ekonomik může mít na spotřebitelskou poptávku negativní dopad.


A jak vypadají úspěchy jednotlivých automobilek? Nejvýraznější přírůstek v listopadu vykázal francouzský Renault se zvýšením prodeje o plných 11 procent a německá BMW s růstem o 23,9 procenta. Za jedenáct měsíců se nejvíce zvýšil prodej jiné francouzské automobilky, PSA Peugeot Citroën. Automobilka v této době prodala o 10,9 procenta více vozidel než loni a její podíl na evropském trhu vzrostl na 14,4 procenta z loňských srovnatelných 13,1 procenta. Prodej BMW v období leden až listopad vzrostl o 8,6 procenta.

V čele evropského trhu zůstává německá skupina Volkswagen s listopadovým tržním podílem 18,9 procenta. Stejný podíl na trhu má automobilka i za období leden až listopad. Koncern, do kterého patří i automobilka Škoda Auto, zvýšil v listopadu odbyt o 2,9 procenta na 214.728 vozů a od počátku roku růst činí o 2,3
procenta.

Z deprese se naopak těžko dostávají vozy ze země vycházejícího slunce. Celkový prodej japonských značek se ve sledovaném měsíci snížil o 8,9 procenta. Korejské automobilky registrovaly propad o 13,7 procenta, i když korejská jednička Hyundai svůj prodej zvýšila o 13,7 procent.


 

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.