Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poslední vítězství starého superbu

aktualizováno 
Podrobnou analýzu toho, co se na starém kontinentu mezi auty dobře prodává, přinesl čtrnáctideník Automotive News Europe. Vychází z prodejních čísel za loňský rok. Velmi dobře dopadají škodovky, superb dokonce vládne vyšší střední třídě tak zvaných neprémiových, neboli cenově dostupnějších aut.

Evropané přicházejí na chuť malým SUV, roste také zájem o drahá kupé a speciální značky Aston Martin, Bentley, Lamborghini či Ferrari. Naopak zákazníci kupují méně než dříve malé minivany, velká SUV a kupé masových značek.

Auta rozdělil Automotive News Europe do celkem 22 různých kategorií. Mezi minivozy Evropané nejraději kupují Fiaty Panda. S velkým odstupem následuje trojlístek kolínských městských vozítek.

Třídě malých aut kraluje Peugeot 207, který tak navázal na dříve úspěšnou "dvěstěšestku". Silnou pozici francouzských výrobců na tomto poli potvrzuje druhý Renault Clio, třetí místo patří Opelu Corsa, Škoda Fabia je devátá.

Dokonce na šestou příčku vysunuly evropské prodeje octavii v nižší střední třídě aut. Té vévodí Volkswagen Golf před Fordem Focus a Opelem Astra.

VW Golf GTI

Stejně jistě jako golf vládne střední kategorii další Volkswagen, tentokrát Passat. Další příčky na stupních vítězů patří Fordu Mondeo a Opelu Vectra.

Chvilku slávy na rozloučenou si může užít Škoda Superb první generace, která v přehledu Automotive News Europe nenašla přemožitele ve vyšší střední třídě. Na patách jí visí Chrysler 300C a Subaru Legacy.

Největší meziroční pokles zažila kupé automobilek věnujících se velkosériové produkci. Přes pokles zůstávají jejími jedinými dvěma vážnými zástupci Peugeot 407 Coupé a Hyundai Coupé, třetím v pořadí je Chrysler Crossfire.

Další kategorie patří vozům roadster a kabriolet. Mezi nimi se stále lépe prodávají vozy s pevnou skládací střechou, vede průkopník této třídy Peugeot s modelem 207 CC před Volkswagenem Eos a Opelem Astra TwinTop.

Peugeot 207 CC

Naopak klesající zájem Evropanů směřuje k třídě malých minivanů, která je přitom docela mladá. Vede Opel Meriva, druhý je Ford Fusion, třetí Nissan Note.

Mezi střední minivany zařadil Automotive News Europe Škodu Roomster a zástupce mladoboleslavské značky se opět neztratil. Patří mu osmé místo. Nejlépe si vedou francouzské minivany Citroën Picasso před Renaulty Scénic, následuje Opel Zafira.

Ještě větším vozům zaměřeným na rodiny kraluje v loňských evropských prodejích Ford S-Max, na druhou pozici dosáhl v této třídě už legendární Renault Espace, třetí je opět Ford a jeho Galaxy.

Ford S-MAX

Škodovku může těšit, že další připravovaný model Yeti vpluje mezi vozy, o něž roste zájem na starém kontinentu vůbec nejrychleji. Novinka se popere s dnešními vládci mezi malými SUV, jimiž je dvojice technicky zpříbuznělých Suzuki SX4 a Fiat Sedici.

Dále roste také poptávka pro SUV střední velikosti, kde Evropané nejčastěji sahají po Toyotě RAV4. Asijskou nadvládu dokládají druhé nejlepší Suzuki Grand Vitara a třetí nejkupovanější Hyundai Tuscon. Jeho následovníka bude podle informací Automotive News Europe vyrábět nošovická továrna korejského výrobce.

Toyota RAV4

Hůře se prosazují velká SUV, která čelí kritice kvůli vysoké spotřebě. Nejlépe se zatím drží i přes meziroční ztráty Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Pajero a Land Rover Discovery.

Samostatnou kategorii vyčlenil Automotive News Europe osobním autům odvozeným od užitkových vozů. Zákazníci nejčastěji volí Citroën Berlingo, následují Renault Kangoo a Volkswagen Caddy.

Ostatní žebříčky se věnují tak zvaným prémiovým vozům, k nimž patří vyšší ceny, pokročilá technika a luxus.

Mezi nejmenšími zástupci dávají Evropané přednost Audi A3 před BMW řady 1 a Mercedesy třídy A. Nižší prémiové kategorii kraluje BMW řady 3 před Audi A4 a Mercedesem třídy C. Střední třída je ve znamení Audi A6 následovaném BMW řady 5 a Mercedesem třídy E.

Audi A3

Velkou nadvládu silné německé trojky v prémiových vozech dokládá vedoucí pozice Mercedesu třídy S mezi velkými auty, následuje Audi A8 a BMW řady 7. Jaguary, volva, lexusy nebo saaby ukrajují z prodejů drahých aut menší díl. 

Rostoucí oblibě zákazníků se těší prémiová SUV. Už tři roky za sebou si nejlépe vede BMW X3. Druhá příčka patří Mercedesu třídy M, třetí BMW X5.

Nejrychleji však přibývají zájemci o luxusní kupé v čele s BMW řady 3 coupé před Mercedesem C a Audi TT. Kabrioletům vládne opět BMW s modelem řady 3 cabriolet, před Mini a Mercedesy SLK.

Poslední, ale stále žádanější kategorií v přehledu Automotive News Europe, jsou "exoti" neboli vozy menších sérií. Na prvním místě jsou modely Aston Martin, následují vozy Ferrari a třetí je Audi R8.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.