Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Postaví Alfa sportovní kupé pro Ameriku?

  10:49aktualizováno  10:49
Další velice pravděpodobnou novinkou ženevského autosalonu, který začíná 7. března, se nejspíše stane kupé 2+2 od Alfy Romeo. Koncept se na první pohled hlásí k příslušnosti k alfám, ale vnitřnostmi inklinuje spíše k Maserati, jenž dodalo "nadupaný" osmiválec. Vzhled studie připravil Italdesign v čele s Giorgettem Giugiarem, práce na projektu zastřešil management Fiatu z Turína.

Automobil s agresivním vzhledem jako by byl předurčen americkým zákazníkům. Tomuto nasvědčuje nejen design, ale i rozměry či objemný osmiválec 4,2 litru se 48 ventily propůjčený od sesterské Maserati. Agregát, jenž byl mírně upraven, doplňuje sestistupňová sekvenční převodovka Selespeed. Takto nazývají elektrohydraulický princip marketéři z Alfy Romeo. Například u Ferrari pojmenovali stejný systém F1, Maserati používá typicky italské slovo "Cambiocorsa".

Jméno studie Alfy ani potvrzení výroby zatím nejsou známé. Z vývoje ale pronikly informace o rozměrech. Kupé 2+2, které přepraví pohodlně dva pasažéry na předních sedadlech a dva dospělé menšího vzrůstu vzadu, je dlouhé 4,39 metru a na šířku měří 1,89 metru. Výškou 129 centimetrů se jednoznačně zařazuje do kategorie sportovních vozů.

Zajímavým, u italských sporťáků nikoli neobvyklým, prvkem jsou dveře otevírané vertikálně nahoru. Dle Giugiara hrají u novinky prim. Buď se vůz bude vyrábět s tímto systémem nebo světlo světa v sériové podobě nikdy nespatří, tvrdí sebevědomě šéfdesignér.

Tato studie Alfy Romeo se s největší pravděpodobností objeví v expozici italského výrobce již v Ženevě.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.