Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Postavte si motorku podle svého: BMW Lo Rider

I mezi motorkáři najdeme fintily, kteří po večerech i přes den dumají, jak svůj stroj vylepšit, udělat krásnější, hlasitější, a vůbec aby se o něm víc v okolí vědělo. Tito domácí vývojáři zatím pátrali hlavně v katalozích specializovaných, chcete-li tuningových, značek, protože samotní výrobci tuto oblast spíše opomíjeli.
BMW Lo Rider

BMW Lo Rider | foto: BMW

Přesně pro toho, kdo nechce potkávat motorku stejnou, jako má on, na každém rohu, připravilo BMW Lo Rider. Koncept, u kterého si zákazník může modifikovat jeho podobu, se představil na milánském motoveletrhu.

BMW jej charakterizuje jako puristický sportovní roadster, který má jízdně i vzhledově vyvolávat v majiteli jen ty nejhezčí emoce. Německá novinka je zajímavou kombinací klasické koncepce a moderní techniky.

Největší zvláštností studie Lo Rider však není její vzhled ani technika, ale variabilita. Dosud si kupec jakéhokoli nového motocyklu mohl vybírat prakticky jen barvu. V posledním desetiletí sice největší výrobci motorek začali nabízet k některým modelům různá originální příslušenství, kterými si lze stroj vylepšit dle osobních preferencí, ale o individualizaci mluvit nešlo. Většinou se jednalo o kufry, vyšší plexištítek a podobně.

Zatímco u většiny aut si lze vybrat ze škály motorů, barev exteriéru a interiéru, bezpečnostní výbavy, přídavné elektroniky a podobně, motorkáři o toto byli ochuzeni.

A právě BMW jako jeden z motocyklových technologických lídrů přivezlo na moderní milánské výstaviště svou představu, jak by si motorkáři alespoň částečně mohli určit podobu svého stroje sami.

Motorizaci u Lo Rideru (zatím) měnit nelze – k pohonu slouží pro BMW nejtradičnější koncepce, ležatý dvouválec neboli boxer, pravděpodobného objemu 1 170 ccm, který umějí bavorští vyladit na výkon přes 100 koní (menší objemová varianta s 848 ccm se již nevyrábí).

Také rám musí zůstat jednotný, ale pomalu se už dostáváme k tomu, co si modifikovat lze. Barvy jsou samozřejmé, a tak abychom si je odbyli, lze vybrat ze čtyř zbarvení nádrže: černé, bílé, červené a modré. Objem motoru si volit nejde, ale barvu už ano: může být černý, šedý nebo červený.

Další zvažování čeká u výfuků, což je ostatně místo, kde většina "garážových" úpravců začíná. Spřažená dvojice rovnoběžných hlavní může být uložena vedle sebe pod sedlem anebo dole na levoboku – podle toho, co majitel považuje za hezčí.

Mimochodem podobnou volbu nabízel kdysi Simson S51. Vedl-li výfuk spodem, jednalo o levnější verzi Electronic, byl-li zvednut a opatřen krosově vyhlížející mřížkou, šlo o pár stovek dražší verzi Enduro. Jakmile jste si však koupili jeden model, případná přestavba se nedala jen tak zlehka vyřešit návštěvou Mototechny a jedním montážním odpolednem jednoduše proto, že díly v Platnéřské nebyly.

Dále tu máme sedlo. Nebaví vás jízda s partnerkou? Bez problému, její bidýlko, beztak podepřené jen několika trubkami, může za pár minut pryč a vy jste svobodní.

Co asi tak majitelé nespokojení se vzhledem řeší dál? Třeba takové přední světlo. Klasické kulaté, nebo -jak velí moderní doba - dvojici lamp nad sebou? Dle libosti, BMW vám opět nabízí obě.

Chcete hliníkem vykládané vybrání pro nohy na nádrži? Máte je mít; za přiměřenou sumu, která u konceptu nebyla pochopitelně oznámena. Nicméně žádné lidumilství v tomto směru asi čekat nelze.

Pochvalu za klasiku je nutné udělit za drátěné ráfky. Ejhle, i tady si musíte zaškrtnout jedno z políček ve formuláři, dráty mohou být buď chromované, nebo drsně černé. Kverulanti mají navíc možnost vyzkoušet, zda objednávkovým systémem mnichovských projde třeba přední hezčí, chromovaný a zadní praktičtější, černý ráfek.

Bude jistě zajímavé sledovat, zda se na této studii aplikovaná možnost tovární individualizace motorek ujme jako nový trend. BMW kromě představení a fotek neoperuje žádnými údaji, termíny ani cenami. Takže se skutečně jedná především o "nahození" jedné představy, kterou jednou v Mnichově vyhodnotí a pak se ukáže. Kdyby se ukázalo, že to půjde, asi se bude zlobit málokdo.

BMW Lo Rider

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...