Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Postavte si motorku podle svého: BMW Lo Rider

aktualizováno 
I mezi motorkáři najdeme fintily, kteří po večerech i přes den dumají, jak svůj stroj vylepšit, udělat krásnější, hlasitější, a vůbec aby se o něm víc v okolí vědělo. Tito domácí vývojáři zatím pátrali hlavně v katalozích specializovaných, chcete-li tuningových, značek, protože samotní výrobci tuto oblast spíše opomíjeli.

BMW Lo Rider | foto: BMW

Přesně pro toho, kdo nechce potkávat motorku stejnou, jako má on, na každém rohu, připravilo BMW Lo Rider. Koncept, u kterého si zákazník může modifikovat jeho podobu, se představil na milánském motoveletrhu.

BMW jej charakterizuje jako puristický sportovní roadster, který má jízdně i vzhledově vyvolávat v majiteli jen ty nejhezčí emoce. Německá novinka je zajímavou kombinací klasické koncepce a moderní techniky.

Největší zvláštností studie Lo Rider však není její vzhled ani technika, ale variabilita. Dosud si kupec jakéhokoli nového motocyklu mohl vybírat prakticky jen barvu. V posledním desetiletí sice největší výrobci motorek začali nabízet k některým modelům různá originální příslušenství, kterými si lze stroj vylepšit dle osobních preferencí, ale o individualizaci mluvit nešlo. Většinou se jednalo o kufry, vyšší plexištítek a podobně.

Zatímco u většiny aut si lze vybrat ze škály motorů, barev exteriéru a interiéru, bezpečnostní výbavy, přídavné elektroniky a podobně, motorkáři o toto byli ochuzeni.

A právě BMW jako jeden z motocyklových technologických lídrů přivezlo na moderní milánské výstaviště svou představu, jak by si motorkáři alespoň částečně mohli určit podobu svého stroje sami.

Motorizaci u Lo Rideru (zatím) měnit nelze – k pohonu slouží pro BMW nejtradičnější koncepce, ležatý dvouválec neboli boxer, pravděpodobného objemu 1 170 ccm, který umějí bavorští vyladit na výkon přes 100 koní (menší objemová varianta s 848 ccm se již nevyrábí).

Také rám musí zůstat jednotný, ale pomalu se už dostáváme k tomu, co si modifikovat lze. Barvy jsou samozřejmé, a tak abychom si je odbyli, lze vybrat ze čtyř zbarvení nádrže: černé, bílé, červené a modré. Objem motoru si volit nejde, ale barvu už ano: může být černý, šedý nebo červený.

Další zvažování čeká u výfuků, což je ostatně místo, kde většina "garážových" úpravců začíná. Spřažená dvojice rovnoběžných hlavní může být uložena vedle sebe pod sedlem anebo dole na levoboku – podle toho, co majitel považuje za hezčí.

Mimochodem podobnou volbu nabízel kdysi Simson S51. Vedl-li výfuk spodem, jednalo o levnější verzi Electronic, byl-li zvednut a opatřen krosově vyhlížející mřížkou, šlo o pár stovek dražší verzi Enduro. Jakmile jste si však koupili jeden model, případná přestavba se nedala jen tak zlehka vyřešit návštěvou Mototechny a jedním montážním odpolednem jednoduše proto, že díly v Platnéřské nebyly.

Dále tu máme sedlo. Nebaví vás jízda s partnerkou? Bez problému, její bidýlko, beztak podepřené jen několika trubkami, může za pár minut pryč a vy jste svobodní.

Co asi tak majitelé nespokojení se vzhledem řeší dál? Třeba takové přední světlo. Klasické kulaté, nebo -jak velí moderní doba - dvojici lamp nad sebou? Dle libosti, BMW vám opět nabízí obě.

Chcete hliníkem vykládané vybrání pro nohy na nádrži? Máte je mít; za přiměřenou sumu, která u konceptu nebyla pochopitelně oznámena. Nicméně žádné lidumilství v tomto směru asi čekat nelze.

Pochvalu za klasiku je nutné udělit za drátěné ráfky. Ejhle, i tady si musíte zaškrtnout jedno z políček ve formuláři, dráty mohou být buď chromované, nebo drsně černé. Kverulanti mají navíc možnost vyzkoušet, zda objednávkovým systémem mnichovských projde třeba přední hezčí, chromovaný a zadní praktičtější, černý ráfek.

Bude jistě zajímavé sledovat, zda se na této studii aplikovaná možnost tovární individualizace motorek ujme jako nový trend. BMW kromě představení a fotek neoperuje žádnými údaji, termíny ani cenami. Takže se skutečně jedná především o "nahození" jedné představy, kterou jednou v Mnichově vyhodnotí a pak se ukáže. Kdyby se ukázalo, že to půjde, asi se bude zlobit málokdo.

BMW Lo Rider

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.