Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potíže Fiatu nekončí

  17:42aktualizováno  17:42
Turínská automobilka zažívá období temna. Přestože italská vláda vymýšlí nesčetné pobídky, které by podpořily zejména domácí poptávku, prodeje dále padají. V srpnu Italové koupili o 11,4 procenta méně Fiatů než ve stejném měsíci roku 2001, v případě porovnání prvních osmi měsíců je pokles dokonce dvacetiprocentní. Na řadu proto přicházejí další redukční opatření. Částečně se zastaví výroba, lze čekat i novou vlnu propouštění.

Co je již jisté je to, že v období od 30. září do 27. října bude omezena výroba některých modelů, přičemž do skladů automobilky se dostane o 13 500 vozů méně. Dle informací agentury Reuters se prý chystá nová vlna propouštění.

Odborníky zaráží především odklon klíčových domácích zákazníků od národní značky. Podíl Fiatu na celém italském trhu letos klesl na třicet procent, zatímco ještě loni se pohyboval okolo 32,1 procenta. A to navíc díky ekonomickému zpomalení klesá i celkový prodej vozů. Turínský gigant tedy má o čem přemýšlet.

"Image značky není nejlepší, dealeři nemají ideální marketing a navíc má Fiat málo modelů," vyjmenovává důvody neúspěchu Antognio Tognoli, analytik milánské ING Bank. Situaci nezvrátilo ani stilo, do něhož vkládali turíňané velké naděje. Lepší časy nastanou pravděpodobně až s nástupem nového punta. Malé vozy totiž byly vždy hnací silou Fiatu. Radikálnějším řešením situace by bylo převzetí americkým koncernem GM, který již ve Fiatu vlastní 20 procentní podíl.

Fiat zaznamenává mírný pokles poptávky i v Česku. Za první pololetí prodal v tuzemsku o necelých sedm procent aut méně než ve stejném období předcházejícího roku.

Autor:


Témata: Fiat, ING banka, Reuters


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.