Co je již jisté je to, že v období od 30. září do 27. října bude omezena výroba některých modelů, přičemž do skladů automobilky se dostane o 13 500 vozů méně. Dle informací agentury Reuters se prý chystá nová vlna propouštění.
Odborníky zaráží především odklon klíčových domácích zákazníků od národní značky. Podíl Fiatu na celém italském trhu letos klesl na třicet procent, zatímco ještě loni se pohyboval okolo 32,1 procenta. A to navíc díky ekonomickému zpomalení klesá i celkový prodej vozů. Turínský gigant tedy má o čem přemýšlet.
"Image značky není nejlepší, dealeři nemají ideální marketing a navíc má Fiat málo modelů," vyjmenovává důvody neúspěchu Antognio Tognoli, analytik milánské ING Bank. Situaci nezvrátilo ani stilo, do něhož vkládali turíňané velké naděje. Lepší časy nastanou pravděpodobně až s nástupem nového punta. Malé vozy totiž byly vždy hnací silou Fiatu. Radikálnějším řešením situace by bylo převzetí americkým koncernem GM, který již ve Fiatu vlastní 20 procentní podíl.
Fiat zaznamenává mírný pokles poptávky i v Česku. Za první pololetí prodal v tuzemsku o necelých sedm procent aut méně než ve stejném období předcházejícího roku.