Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pouze pro superagenty: Aston Martin DBS se chystá do prodeje

  9:35aktualizováno  9:35
Z filmového plátna do běžného provozu, takovou kariéru umí udělat jen superbourák agenta 007. Aston Martin DBS byl k vidění už loni v poslední bondovce Casino Royale, do rukou obyčejných smrtelníků se ale dostává až nyní.

Aston Martin DBS | foto: Motorauthority

Auto pro supermuže Bondova formátu se představí na autosalonu ve Frankfurtu za necelý měsíc. Pokud se chystáte do Ameriky na přehlídku automobilové elegance Concours d’Elegance v Pebble Beach uvidíte ho o něco dřív.

Stojí na základech Astonu Martin DB9. Má jeho dvanáctiválcové šestilitrové srdce, které je ale samozřejmě patřičně upravené. Maximální výkon dosahuje na 510 koní (380 kW), kroutících newtonmetrů posílá šestistupnová manuální převodovka na kola zadní nápravy 570.

Podle prohlášení šéfa automobilky Ulricha Beze Aston Martin DBS vyplňuje mezeru mezi obyčejným modelem DB9 a jeho nabroušenou verzí DBR9.

Oproti DB-devítce je hubenější o 65 kilo. Využití uhlíkových vláken srazilo hmotnost na 1695 kilo. DBS je také prvním Aston Martinem, který dostává brzdy s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny.

O správné chování na silnici se postará tzv. Adaptive Damping System - pět druhů nastavení tuhosti tlumičů. Na stovce je 4,3 sekundy po startu. Umí upalovat maximálně 302 kilometrů v hodině.

Za pocit, že jste neohrožený agent Jeho Veličenstva, zaplatíte podle prvních odhadů kolem sedmi milionů. Do prodeje dorazí tohle Bondovo nářadí v první čtvrtině příštího roku. Dvoumístné kupé bude vyjíždět z továrny Aston Martinu v britském Gaydonu, samozřejmostí je velký podíl ruční práce při jeho výrobě.

Aston Martin DBS v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4721 x 1905 x 1280 x 2740
hmotnost 1695 kg

nádrž

78 l

uspořádání

motor vpředu, pohon zadních kol
manuální šestistupňová převodovka

Motor

5935 ccm V12

max. výkon

380 kW/510 koní
max. kroutící moment 570 Nm
zrychlení 0-100km/h 4,3 s
max. rychlost 302 km/h

pneumatiky

vpředu 245/35 R20, vzadu 295/30 R20
brzdy karbokeramické kotouče průměr 398mm vpředu 360mm vzadu, šestipístkové třmeny


DALŠÍ FOTKY

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.