Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči budou zřejmě chodit na povinnou prohlídku až v 65 letech

  11:28aktualizováno  11:28
Řidiči neprofesionálové budou muset chodit na první povinnou zdravotní prohlídku až v 65 letech a nikoli již v 60 letech, jak je tomu nyní. Dnes o tom rozhodla Sněmovna, když schválila senátní novelu, která věk první povinné prohlídky zvyšuje.
Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek

Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Senátoři původně navrhli zvýšit tento věk až na 68 let, ale poslanci hranici snížili na 65 let. Ministr zdravotnictví Leoš Heger řekl, že pokládá zvolenou věkovou hranici za rozumný kompromis. Novelu nyní dostane ještě k posouzení Senát.

Další prohlídce se budou muset řidiči podrobit stejně jako dosud v 68 letech a pak pokaždé po dvou letech.

Senátoři Tomáš Grulich a Jiří Oberfalzer novelu předložili kvůli tomu, že pokládají povinné kontroly zdravotní způsobilosti neprofesionálních řidičů v 60 letech věku za přežitek. "Věk odchodu do důchodu se již řadu let prodlužuje a bude v blízké budoucnosti dosahovat 65 let. Jsou-li lidé do 65 let v kondici pracovat, je neadekvátní pochybovat o jejich schopnosti řídit," tvrdí senátoři.

"Návrh na prodloužení jsme přijali celkem s ochotou," řekl ČTK ministr Heger. "Myslíme si, že původně navržený termín 68 je už skoro hodně, ze zkušeností vyplývá, že už po pětašedesátce některých skrytých problémů přibývá," podotkl.

Řidiči za tuto prohlídku platí, cena je však podle Hegera pod úředním dohledem. Lékař musí dokladovat, že cena za prohlídku odpovídá nákladům a přiměřenému zisku. 

Poslanci také schválili pozměňovací návrh hospodářského výboru, který stanoví, že náklady na psychologické vyšetření řidičů nákladních aut, kteří jsou zaměstnáni u některého dopravce, hradí jejich zaměstnavatel. Řidiči, kteří přišli o řidičský průkaz a pro jeho znovuzískání musí vyšetření podstoupit, si ho budou muset zaplatit sami.

Autor:




Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.