Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči budou zřejmě chodit na povinnou prohlídku až v 65 letech

  11:28aktualizováno  11:28
Řidiči neprofesionálové budou muset chodit na první povinnou zdravotní prohlídku až v 65 letech a nikoli již v 60 letech, jak je tomu nyní. Dnes o tom rozhodla Sněmovna, když schválila senátní novelu, která věk první povinné prohlídky zvyšuje.
Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek

Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Senátoři původně navrhli zvýšit tento věk až na 68 let, ale poslanci hranici snížili na 65 let. Ministr zdravotnictví Leoš Heger řekl, že pokládá zvolenou věkovou hranici za rozumný kompromis. Novelu nyní dostane ještě k posouzení Senát.

Další prohlídce se budou muset řidiči podrobit stejně jako dosud v 68 letech a pak pokaždé po dvou letech.

Senátoři Tomáš Grulich a Jiří Oberfalzer novelu předložili kvůli tomu, že pokládají povinné kontroly zdravotní způsobilosti neprofesionálních řidičů v 60 letech věku za přežitek. "Věk odchodu do důchodu se již řadu let prodlužuje a bude v blízké budoucnosti dosahovat 65 let. Jsou-li lidé do 65 let v kondici pracovat, je neadekvátní pochybovat o jejich schopnosti řídit," tvrdí senátoři.

"Návrh na prodloužení jsme přijali celkem s ochotou," řekl ČTK ministr Heger. "Myslíme si, že původně navržený termín 68 je už skoro hodně, ze zkušeností vyplývá, že už po pětašedesátce některých skrytých problémů přibývá," podotkl.

Řidiči za tuto prohlídku platí, cena je však podle Hegera pod úředním dohledem. Lékař musí dokladovat, že cena za prohlídku odpovídá nákladům a přiměřenému zisku. 

Poslanci také schválili pozměňovací návrh hospodářského výboru, který stanoví, že náklady na psychologické vyšetření řidičů nákladních aut, kteří jsou zaměstnáni u některého dopravce, hradí jejich zaměstnavatel. Řidiči, kteří přišli o řidičský průkaz a pro jeho znovuzískání musí vyšetření podstoupit, si ho budou muset zaplatit sami.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Vodíkový tahač Nikola One
Autofotka týdne: Svět amerických trucků chce změnit vodíkový tahač Nikola

Tahače, hlavně ty americké s dlouhým čumákem, jsou opravdovými králi silnic, ikonami obdivovanými po celém světě. V Salt Lake City představili nový tahač úplně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.