Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči budou zřejmě chodit na povinnou prohlídku až v 65 letech

  11:28aktualizováno  11:28
Řidiči neprofesionálové budou muset chodit na první povinnou zdravotní prohlídku až v 65 letech a nikoli již v 60 letech, jak je tomu nyní. Dnes o tom rozhodla Sněmovna, když schválila senátní novelu, která věk první povinné prohlídky zvyšuje.
Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek

Staří řidiči půjdou k první prohlídce možná až v osmašedesáti. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Senátoři původně navrhli zvýšit tento věk až na 68 let, ale poslanci hranici snížili na 65 let. Ministr zdravotnictví Leoš Heger řekl, že pokládá zvolenou věkovou hranici za rozumný kompromis. Novelu nyní dostane ještě k posouzení Senát.

Další prohlídce se budou muset řidiči podrobit stejně jako dosud v 68 letech a pak pokaždé po dvou letech.

Senátoři Tomáš Grulich a Jiří Oberfalzer novelu předložili kvůli tomu, že pokládají povinné kontroly zdravotní způsobilosti neprofesionálních řidičů v 60 letech věku za přežitek. "Věk odchodu do důchodu se již řadu let prodlužuje a bude v blízké budoucnosti dosahovat 65 let. Jsou-li lidé do 65 let v kondici pracovat, je neadekvátní pochybovat o jejich schopnosti řídit," tvrdí senátoři.

"Návrh na prodloužení jsme přijali celkem s ochotou," řekl ČTK ministr Heger. "Myslíme si, že původně navržený termín 68 je už skoro hodně, ze zkušeností vyplývá, že už po pětašedesátce některých skrytých problémů přibývá," podotkl.

Řidiči za tuto prohlídku platí, cena je však podle Hegera pod úředním dohledem. Lékař musí dokladovat, že cena za prohlídku odpovídá nákladům a přiměřenému zisku. 

Poslanci také schválili pozměňovací návrh hospodářského výboru, který stanoví, že náklady na psychologické vyšetření řidičů nákladních aut, kteří jsou zaměstnáni u některého dopravce, hradí jejich zaměstnavatel. Řidiči, kteří přišli o řidičský průkaz a pro jeho znovuzískání musí vyšetření podstoupit, si ho budou muset zaplatit sami.

Autor:




Nejčtenější

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.