Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Bílá kráska vzplanula bez varování

aktualizováno 
V Čechách a na Moravě místo sněhu řádí vítr, jih Spojených států naplno ovládá zima. Ve státě Georgia dokonce místní úřady vyhlásily stav nouze a žádají motoristy, aby své cesty odložili. Kruté počasí ale nezabránilo vzplanutí bílého BMW v kultovním sportovním provedení M3.

Požár BMW ve městě Brookhaven v těsné blízkosti Atlanty. | foto: John AmisAP

Majitel BMW M3 z devadesátých let (řada E36) si šel poslední lednovou středu ráno vyzvednout auto na místo, kde ho předtím večer zanechal s kamarády. "Krátce po nastartování jsme si všimli, že v motorovém prostoru, něco hoří," napsal Ian Jagor na svém diskuzním profilu serveru kinja.com.

Požár vznikl na křižovatce ve městě Brookhaven v těsné blízkosti Atlanty. "Hořelo to velice rychle. Tak rychle, že nám nepomohly ani dva hasící přístroje a tři lidé, kteří házeli na auto sníh," pokračuje Ian Jagor.

Bohužel nepomohli ani hasiči, kteří kvůli silné námraze na silnice přijeli až po půl hodině. K požáru dorazil jenom vůz policejní hlídky, která už nemohla ohni zabránit.

Podle diskutérů na webu bylo bílé BMW M3 výrazně upravené, mimo jiné prý mělo motor z následující generace M3 (E46), který nese označená S54. Vůz také podle nich před nedávnem změnil majitele. Více o sportovních BMW M3 ČTĚTE ZDE

Všechno zavřít

K požárům automobilů dochází nejčastěji právě kvůli technické závadě, která se může objevit zcela nečekaně. A nezáleží přitom, jak je vůz ve skutečnosti starý, podle zkušeností hasičů hoří nová auta stejně rychle jako dvacet nebo třicet let staré vozy.

Pokud je požár v motorovém prostoru, neměli byste naplno otevírat kapotu, stačí ji mírně pootevřít a oheň hasit. Oheň v interiéru (nejčastěji hoří za palubní deskou), haste škvírami odspoda a dávejte přitom pozor na airbagy. Požár může čidla pomýlit a záchranný vak může vystřelit.

V případě, že hasící přístroj nemáte, doporučují hasiči hned vystoupit z vozu, zavřít dveře kvůli přísunu vzduchu a hned volat na tísňovou linku.

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Porsche Cayenne S Diesel
Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.