Majitel BMW M3 z devadesátých let (řada E36) si šel poslední lednovou středu ráno vyzvednout auto na místo, kde ho předtím večer zanechal s kamarády. "Krátce po nastartování jsme si všimli, že v motorovém prostoru, něco hoří," napsal Ian Jagor na svém diskuzním profilu serveru kinja.com.
Požár vznikl na křižovatce ve městě Brookhaven v těsné blízkosti Atlanty. "Hořelo to velice rychle. Tak rychle, že nám nepomohly ani dva hasící přístroje a tři lidé, kteří házeli na auto sníh," pokračuje Ian Jagor.
Bohužel nepomohli ani hasiči, kteří kvůli silné námraze na silnice přijeli až po půl hodině. K požáru dorazil jenom vůz policejní hlídky, která už nemohla ohni zabránit.
Podle diskutérů na webu bylo bílé BMW M3 výrazně upravené, mimo jiné prý mělo motor z následující generace M3 (E46), který nese označená S54. Vůz také podle nich před nedávnem změnil majitele. Více o sportovních BMW M3 ČTĚTE ZDE
Všechno zavřít
K požárům automobilů dochází nejčastěji právě kvůli technické závadě, která se může objevit zcela nečekaně. A nezáleží přitom, jak je vůz ve skutečnosti starý, podle zkušeností hasičů hoří nová auta stejně rychle jako dvacet nebo třicet let staré vozy.
Pokud je požár v motorovém prostoru, neměli byste naplno otevírat kapotu, stačí ji mírně pootevřít a oheň hasit. Oheň v interiéru (nejčastěji hoří za palubní deskou), haste škvírami odspoda a dávejte přitom pozor na airbagy. Požár může čidla pomýlit a záchranný vak může vystřelit.
V případě, že hasící přístroj nemáte, doporučují hasiči hned vystoupit z vozu, zavřít dveře kvůli přísunu vzduchu a hned volat na tísňovou linku.