Technologie pro identifikaci stavu vozovky nese označení CAIS (z anglického Contact area information sensing), tedy snímání informací z kontaktní plochy.
Funguje poměrně jednoduše: senzor zrychlení na vnitřní straně běhounu pneumatiky snímá vibrace a informace o nich jsou bezdrátově odesílány do zařízení ve vozidle.
To podle druhu vibrací rozpozná několik základních stavů povrchu vozovky – suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led – vše v reálném čase. Určený stav pak systém zobrazí řidiči na přístrojové desce. Bridgestone slibuje vysokou přesnost, kterou ověřil v rámci rozsáhlého testování během dvou zim na veřejných komunikacích v Japonsku.
Zajímavostí systému je fakt, že senzor umístěný v pneumatice si sám pomocí zařízení s ním do pneumatiky zabudovaného vyrábí elektrickou energii potřebnou pro svůj provoz. Systém CAIS by také měl umět informaci o stavu vozovky sdílet s ostatními motoristy na trase. V tomto případě ale Bridgestone neuvádí, jak by mělo upozorňování fungovat.