Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na kocouRa, na stovce je pod pět sekund

aktualizováno 
Na vrchol evolučního žebříčku elegantního kočkovitého kupé XK vystoupala šelma nesoucí označení R. Nový rychlý jaguar má celou karoserii z hliníku a pod kapotou 420 koní. Do autosalonů vyráží ve verzích kupé i kabrio.

Jaguar XKR | foto: Jaguar

4791 mm dlouhý jaguár už nějaký ten pátek loví své zákazníky a "ERko" konečně uspokojí i ty, kterým byly tři stovky koní "základu" málo.
 
Krasavec z jaguářího pavilonu v Coventry vysochaný Ianem Callumem skrývá ve své vrcholové verzi XKR přeplňovaný motor.
 
Motoráři s kočkovitou šelmou na bílých pláštích do jeho útrob transplantovali osmiválec 4,2 litru osazený kompresorem Eaton spolupracujícím s variabilním časováním sacích ventilů, díky kterému narostl rozsah využitelných otáček.
 
Při 6250 otáčkách ze sebe Jaguar XKR vydává výkon 420 koní (309 kW), asfalt se musí srovnat s kroutícím momentem 560 Nm, přenášeným 19 případně 20 palcovými koly. Z nuly na stovku šelma z britských ostrovů vystřelí za 4,9 s. Maximální rozlet krotí elektronika zachytávající ručku rychloměru na dvěstpadesátce.
 
Automatickou převodovku posílající newtonmetry na zadní nápravu  je možné ovládat buď manuálně - pádly pod volantem, nebo nechat vše na elektronice. Mezi každým z jejích šesti stupňů umí automat přeřadit za 600 milisekund.
 
Posílení se dočkaly brzdy, jiné nastavení dostaly tlumiče a pružiny a samozřejmě také řízení. Patřičné zásahy byly provedeny také na elektronice hlídající řidiče.
 
Jak vědět před kterou šelmou na silnici utéct? Zuřivý jaguár má oproti standardnímu provedení jiný přední nárazník a upravenou masku chladiče, v kapotě motoru jsou výřezy umožňující lepší přístup vzduchu. Kdo by ho chtěl náhodou dojet, uvidí čtyři koncovky výfuku a nezbytné označení "R". Stejná litera zdobí také interiér.
Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.