Krasavec z jaguářího pavilonu v Coventry vysochaný Ianem Callumem skrývá ve své vrcholové verzi XKR přeplňovaný motor.
Motoráři s kočkovitou šelmou na bílých pláštích do jeho útrob transplantovali osmiválec 4,2 litru osazený kompresorem Eaton spolupracujícím s variabilním časováním sacích ventilů, díky kterému narostl rozsah využitelných otáček.
Při 6250 otáčkách ze sebe Jaguar XKR vydává výkon 420 koní (309 kW), asfalt se musí srovnat s kroutícím momentem 560 Nm, přenášeným 19 případně 20 palcovými koly. Z nuly na stovku šelma z britských ostrovů vystřelí za 4,9 s. Maximální rozlet krotí elektronika zachytávající ručku rychloměru na dvěstpadesátce.
Automatickou převodovku posílající newtonmetry na zadní nápravu je možné ovládat buď manuálně - pádly pod volantem, nebo nechat vše na elektronice. Mezi každým z jejích šesti stupňů umí automat přeřadit za 600 milisekund.
Posílení se dočkaly brzdy, jiné nastavení dostaly tlumiče a pružiny a samozřejmě také řízení. Patřičné zásahy byly provedeny také na elektronice hlídající řidiče.
Jak vědět před kterou šelmou na silnici utéct? Zuřivý jaguár má oproti standardnímu provedení jiný přední nárazník a upravenou masku chladiče, v kapotě motoru jsou výřezy umožňující lepší přístup vzduchu. Kdo by ho chtěl náhodou dojet, uvidí čtyři koncovky výfuku a nezbytné označení "R". Stejná litera zdobí také interiér.