Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na prsty, okna auta je skřípnou

aktualizováno 
Stále je ještě hodně aut, jejichž elektrický pohon oken může být pro prsty, ruce, krk nebo hlavu především malých pasažérů nebezpečím.

Test elektrického stahování oken | foto: ADAC

Podle údajů německého autoklubu ADAC nemělo každé páté auto z 500 otestovaných ochranu proti přiskřípnutí na všech svých oknech.

Absence této bezpečnostní pojistky znamená nebezpečí hlavně pro děti. Rády se chytají otevřených oken nebo vystrkují hlavu z posuvné střechy.

Test elektrického stahování oken

Když v tomto okamžiku dojde k nešťastnému zmáčknutí ovladače, problém je na spadnutí. ADAC uvádí, že sklo šinoucí se s pomocí elektromotorku představuje sílu okolo 30 kilogramů.

Vedle přesného měření provedli technici i test s okurkou a rajčetem. Oba kusy zeleniny okno bez pojistky lehce rozřízlo.

Autoklub zjistil, že systém, který při doteku s předmětem automaticky posun zbrzdí, chybí nejčastěji u zadních oken. V blízkosti dětí.

Test elektrického stahování oken

Mezi auty, kterým ochrana přiskřípnutí prstů chybí u předních i zadních oken, jmenuje ADAC vozy Daihatsu Terios, Ford Ranger nebo Hyundai Tucson.

O něco lepší situace panuje u posuvných střešních oken. Většina z nich je zabezpečena inteligentním mechanismem. Ale stále existují výjimky jako Honda Jazz, Chrysler PT Cruiser nebo Kia Magentis. Jejich posádce hrozí nepříjemné přiskřípnutí prstů a v nejhorším případě hlavy.

Autoklub radí, jakým způsobem zjistit, zda je auto bezpečnostní pojistkou vybaveno, nebo ne. Ke kontrole poslouží třeba tenisový míček. Pokud okno ochranu proti přiskřípnutí má, jakmile narazí do vloženého míčku, sjede o něco dolů. V autech bez tohoto "inteligentního" posuvu nedoporučuje autoklub nechávat děti bez dozoru.  

Test elektrického stahování oken

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.