Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na zimní pneumatiky dovezené z Číny. Podle testu je to šmejd

  10:55aktualizováno  10:55
Čínské pneumatiky mohou být nebezpečné, zjistil test zimních pneumatik, který uspořádaly německé, švýcarské a rakouské autokluby. Z 28 testovaných obstálo šest pneumatik na výbornou. Všechny pneumatiky v testu seženete i na českém trhu, včetně tři propadáků, které prodejci přivezli z Číny.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Srovnávací test autoklubů zkoušel jako každý rok pneumatiky ve dvou rozměrech. Menších patnáctipalcových rozměru 185/65 R15 T bylo třináct, k nim přidali testovací komisaři ještě dvě sady celoročních plášťů. Pneumatiky tohoto nebo velmi blízkého rozměru shánějí majitelé menších aut, jako je třeba Škoda Fabia. Dalších třináct pneumatik kupují třeba majitelé Volkswagenů Passat nebo superbů, mají rozměr 225/45 R17 H.

Autokluby, které test prováděly, připomínají, že pokud pneumatika v jejich testu obstála, při zkouškách jiných rozměrů by se výsledek neměl výrazně lišit. Tedy pokud na svém autě nemáte přímo testovaný rozměr, určitě neuděláte chybu, pokud si koupíte pláště, které v testu zvítězily. Budou stejně kvalitní.

Čínské gumy jsou nebezpečné na mokru

Friedrich Eppel z rakouského autoklubu ÖAMTC výsledky shrnul: "Celkem šest sad pneumatik je možné velmi doporučit, dalších 16 plášťů dostalo hodnocení ´doporučeníhodné´. Tři pláště si z testu odnesly označení doporučené s výhradami a poslední tři nedoporučujeme."

Propadla trojice pneumatik z Číny. "Označili jsme je jako nebezpečné kvůli jejich vlastnostem na mokré vozovce," vysvětluje Eppel. Pláště, které označují výsledky testu jako doporučeníhodné, nemají vyložené slabiny, ale v žádné z disciplín neexcelují.

Malá kola

Mezi patnáctipalcovými pneumatikami (185/65 R15 T) je nejlepší vybírat mezi plášti Dunlop SP Winter Sport 3D MO, Goodyear UltraGrip 7+ a Esa-Tecar Super Grip 7. Stupínek pod vrcholem skončily Continentaly ContiWinterContact TS830 za horší chování na suché zimní silnici, skvěle si naopak vedly na sněhu, v této disciplíně byly nejlepší v celém letošním testu.

Pneumatiky v testu často nefungovaly na mokré silnici. "Zimní pneumatika musí držet nejen na sněhu a na ledu. Nedostatky na mokré silnici mají za následek delší brzdou dráhu," varuje Friedrich Eppel.

Šetřit na pneumatikách a kupovat celoroční pláště se podle testu moc nevyplatí. Určitě jsou ale lepší volbou než čínské pláště Star Performer Winter, které mezi patnáctipalcovými gumami propadly na celé čáře. "Celoroční pneumatiky jsou jen kompromisem," říká Eppel. "Jako letní pneumatiky by obstály hůře," dodává.

kompletní výsledky

Test zimních pneumatik - detailní hodnocení ZDE

Poznámka: Čím nižší známka v hodnocení, tím lepší. Nejlepší možná je známka 0,5 (velmi dobrá), nejhorší je 5,5 (nedostatečná).

Velká kola

Mezi většími pneumatikami (225/45 R17 H) se na vrcholu usadila trojice Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact TS830P a Dunlop SP Winter Sport 3D.

Autokluby naopak radí vyhnout se obloukem pneumatikám Interstate Winter IWT-2 a Westlake SW 601 Snowmaster, obě pneumatiky jsou za cenu od tisícovky k sehnání i v Česku (patnáctipalcový průměr). V tomto případě ale šetření rozhodně není na místě.

Michelin Alpin A4, které jsou mezi nejlepšími, stojí přibližně dvojnásobek. Celé auto s patnáctipalcovými pneumatikami se dá na zimu bezpečně obout do deseti tisíc. Pokud máte větší auto a na něm široké sedmnáctipalcové pneumatiky, připravte si na obutí celého auta kolem 15-16 tisíc.

Před koupí pneumatik zkontrolujte ve velkém technickém průkazu, které rozměry pneumatik jsou pro vaše auto povolené. Pokud máte na výběr z více rozměrů, platí jednoduchá pravidla: širší pneumatiky jsou výhodnější při jízdě na tvrdém sněhu, po suché silnici a často také na mokru. Naopak užší kola přinášejí výhody na čerstvě napadaném sněhu a na silnici pokryté břečkou.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.