Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový česko-slovenský supersport Praga má motor Renault. Vyjede v září

  10:21aktualizováno  10:21
Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportů R1R. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku. Manažer projektu Jan Martínek prozradil, že firma oznámí finální technické parametry vozu na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportovních silničních vozů R1R pro zákazníky. | foto: Vít Šimánek, ČTK

Cenu zatím společnost nezveřejnila, ale u závodního auta R1, ze kterého silniční provedení vychází, se pohybuje kolem 120 000 eur, tedy asi 3,3 milionu Kč. Výroba supersportu, který by mohl konkurovat renomovaným značkám jako Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg, by se měla pohybovat v jednotkách kusů.

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. V současné době jej výrobce testuje v běžném silničním provozu, nedávno proběhly testy například v Monaku.

Praga R1R vychází z okruhového závodního speciálu

Praga R1R vychází z okruhového závodního speciálu

Fotogalerie

Při vývoji vozu konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonovou samonosnou konstrukci, ale čtyřválcový přeplňovaný motor Renault je kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici navíc zabudován v nosném rámu. Vůz má změněný přívod vzduchu a zlepšené chlazení, aby mohl jezdit i na silnicích s omezenou rychlostí.

R1R by měla mít poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Praga Cars vznikla přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce vojenské techniky Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu podle databáze Prodata vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test letních pneumatik
Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum....  celý článek

Volkswagen Golf TGI
Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)
Potvrzeno. Češi vyrobili nejvíce aut v historii, čekají zpomalení

Český automobilový průmysl zaznamenal loni další historický rekord. Výroba za loňský rok vzrostla o osm procent, celkem tuzemské automobilky vyrobili 1,35...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.