Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha: ojetiny jsou v oblibě

  11:08aktualizováno  11:08
V metropoli si mohou lidé vybrat z desítek autobazarů, které nabízejí ojeté vozy. Musí však zvážit, zda dají přednost ceně, nebo kvalitě. Koupit si ojetý vůz není v metropoli vůbec problém. V telefonním seznamu či na internetu jsou desítky firem. Ty právě v tomto období těží z velkého zájmu motoristů o nákup vozů.

 "Z hlediska ceny je největší zájem o auta za cenu v rozmezí osmdesát až sto třicet tisíc korun," uvedl Tomáš Hadžega, pracovník společnosti Auto Buto. Potvrdil, že právě jarní měsíce jsou pro bazary nejpříznivější. "Špatné měsíce jsou leden a únor, teď je zájem dobrý," řekl Hadžega. Pražané podle zkušeností zdejších prodejců při nákupu ojetých vozů volí mezi cenou a kvalitou. Ti, kteří mají peníze, nenakupují v bazarech, ale rovnou nová auta, u nichž mají jistotu, že jsou v pořádku. Jim nehrozí, že se po ujetí několika stovek kilometrů začnou objevovat skryté závady.

"Ostatní volí rozumný poměr mezi cenou a stářím vozu, většinou je to od sto dvaceti do sta padesáti tisíc korun," uvedl Tomáš Jinek, jednatel společnosti A-Esa, která patří k největším bazarům v Praze. "Také už moc nekupují staré křápy za pár tisíc. Maximálně když chce někdo vozit materiál na stavbu, tak si něco takového koupí, ale jinak už se tolik nekupují," řekl Hadžega. K nejoblíbenějším značkám patří škodovky. "Lidé jsou konzervativní, nejraději kupují felicie, přitom za podobnou cenu se dají sehnat i lépe vybavená auta," řekl Michal Vávra z bazaru Auto Ari.

Ceny ojetých felicií

* AAA: 99 až 149 tisíc korun za typ 1,3i rok výroby 1994 a 1995
* Auto Jarov: od 129 tisíc za 1,6GLX 1996 po 198 tisíc korun rok výroby 1998
* Auto Buto: 127 tisíc korun za auto z roku 1996
* A-Esa: od 108 tisíc do 156 tisíc korun za rok výroby 1998


Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.