Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praktické prodloužení. Z velkého kupé BMW je ještě větší

aktualizováno 
Kupé delší než pět metrů možná není ideální náčiní na sportování. Ve čtyřdveřovém provedení je spíš pozemskou raketou pro přelety levým dálničním pruhem napříč Evropou. Za honosným označením Gran Coupé se skrývá čtyřdveřová verze velkého kupé BMW řady 6.

BMW 6 Gran Coupé | foto: BMW

Gran Coupé, které vychází ze studie představené loni na autosalonu v Pekingu, má konkurovat Mercedesu CLS nebo Audi A7, zařazuje se v nabídce BMW do řady 6, ve které už je kupé a kabriolet. Takzvaná čtyřdveřová kupé znovuobjevil před přibližně deseti lety Mercedes. Jeho model s ladně plynoucí střechou CLS má ale hned několik předchůdců, z nichž nejslavnější je Rover 5P Coupé z roku 1962, který jako soukromý vůz řídila i britská královna. O průkopnících netradičních aut čtěte ZDE

Ladný dlouhán

Konfigurace interiéru v BMW 6 Gran Coupé má být podle výrobce 4+1, což se vykládá jako čtyři dospělí a jedno dítě. Mohutné majestátní kupé přibralo pár dveří navíc, 111 milimetrů délky a 113 mm rozvoru (nově 2,968 metru). Oproti obyčejnějšímu BMW řady 5 je novinka s délkou 5 007, šířkou 1 894 a výškou 1 392 mm o 10,2 cm delší, 3,4 širší a 7,2 nižší. A třeba ředitelské řadě 7 se přiblížila na sedmicentimetrový dohled (BMW 7 má na délku 5 072 mm). Do kufru pobere prodloužená šestka 460 litrů nákladu, se sklopenými zadními opěradly 1265.

BMW 6 Gran Coupé
BMW 6 Gran Coupé

Novinku bude vyrábět fabrika v německém Dingolfingu, společně s dalšími dvěma šestkami (kupé a kabrio) a pětkovými a sedmičkovými modely BMW. Naživo se má představit 6. ledna na autosalonu v Detroitu. Evropská premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy.

Mechanika se shoduje s řadou šest. Hliníkový podvozek může mít poháněna buď tradičně zadní, nebo všechna kola pomocí systému xDrive.

Fotogalerie

Obyčejným plechům u aut už dávno odzvonilo, šestkové gran coupé tak má dveře a kapotu z hliníku, přední blatníky z plastu a víku kufru z laminátu. I přesto, že se tak snaží shodit kila, váží dle provedení od 1750 do 1930 kil.

Nechybí moderní vychytávky jako tlumiče s elektronicky řízenou tuhostí, aktivní řízení měnící převod v závislosti na rychlosti a systém aktivního potlačování náklonů karoserie.

Základní volbou je pro BMW tradiční řadový šestiválec. Třílitrový benziňák osazený přímým vstřikováním paliva přeplňuje turbodmychadlo. Mezi 5 800 a 6 000 otáčkami dává 320 koní výkonu a od 1300 otáček putuje k zadním kolům 450 Nm kroutícího momentu. Tato verze, označená 640i Gran Coupé, vystřelí z nuly na stovku za 5,4 sekundy, údaj o kombinované spotřebě 7,8 litru na 100 km bude spíše teoretický.

BMW 6 Gran Coupé

Vidlicový osmiválec 4,4 litru s dvěma turby usazenými mezi řadami válců dostal u gran coupé nově přímé vstřikování a systém proměnného zdvihu ventilů Valvetronic. Motor tak posílil o 43 koní na konečných 450 (mezi 5 500 a 6 000 ot./min), točivý moment je pak monstrózních 650 Nm (od dvou do 4 500 otáček). 650i Gran Coupè je na stovce za 4,6 sekund. Právě osmiválec může spolupracovat také s pohonem všech kol, to je pak sprint na stovku ještě o desetinu sekundy rychlejší.

Verzi 640d Gran Coupè pohání třílitrový šestiválcový diesel. Jeho 313 koní je k mání mezi ve 4 400 otáčkách, 630 Nm pak od 1 500 do 2 500 otáček. Výkony jsou stejné jako u slabšího benziňáku, spotřebu slibuje výrobce na úrovni 5,5 litru na 100 km.

Jedinou volbou do středového tunelu je osmistupňový automat s pěti režimy a možností manuální volby převodových stupňů.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.