Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praktický test ukázal kvality zimních pneumatik

  13:05aktualizováno  13:05
- O důležitosti zimních pneumatik bylo řečeno mnohé, jejich účinnost však nejlépe demonstroval praktický srovnávací test Autoklubu ČR. Ford Fiesta obutý jednou na letních sjetých, jednou na letních nových a potřetí na nových zimních pneumatikách brzdil na sněhu, ledu a projížděl zasněženou zatáčkou s ledovým podkladem. Rozdíly v brzdných drahách byly markantní, zimní gumy potřebovaly k zastavení i skoro poloviční vzdálenost oproti sjetým letním.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i zánovních vozů www.automodul.cz

"Zimní gumy jsou dobrou investicí, jejich používáním se zásadně snižuje riziko nehody," míní Radek Ječmínek z Autoklubu ČR. "Náš i všechny zahraniční testy jednoznačně prokazují, že v zimních podmínkách je brzdná dráha s letními pneumatikami podstatně delší než v porovnání s vozem obutým na zimních pneumatikách."
Zimní obutí přitom není žádnou vysokou investicí, sada pro Felicii přijde na šest a půl tisíce korun. "Jakákoliv zimní pneumatika je lepší než ta nejlepší letní," říká Václav Grohman z pražského pneuservisu. "Je to dáno nejen jejich konstrukcí, ale hlavně směsí, ze které jsou vyrobeny. Zimní pneumatika se rychleji prohřeje a líp přilne k vozovce, výrazně lepší je i při brzdění a rozjíždění, kdy zase hraje hlavní roli konstrukce pláště."

Testování na asfaltu pokrytém sněhovou vrstvou, zpomalení z 40 km/h na 0 km/h (v metrech)
pneumatiky: opotřebované letní (vzorek 2-3 mm) , nové letní, nové zimní
zablokované brzdění: 29,8, 22,5 , 17,6
přerušované brzdění: 36,8 , 24,8, 20,5

Testování na saduritových nátěrech pokrytých sněhovou vrstvou (simulace ledu), zpomalení 50 km/h na 0 km/h (v metrech)
pneumatiky: opotřebované letní (2-3 mm) , nové letní, nové zimní
zablokované brzdění : 47, 44,3, 40,0
přerušované brzdění: 58,5 , 51,5 , 44,5

Průjezd zatáčkou na saduritových nátěrech pokrytých sněhovou vrstvou (simulace ledu), bez korekce volantem, plynem a spojkou (max. rychlost v km/h)
opotřebované letní pneumatiky (2-3 mm) 38,3
nové zimní pneumatiky 44,6


Pramen: AUTOKLUB ČR

Na první pohled jsou zimní pneumatiky drahou záležitostí. Jejich služby na zimních cestách jsou však neocenitelné.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.