Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praktik: nová škodovka pro živnostníky

  14:31aktualizováno  16:51
Živnostníci se dočkali, stěhovavá škodovka je na světě. Když se před lety z mladoboleslavské nabídky odporoučela felicia pick-up, chybělo v nabídce auto určené živnostníkům. Nové užitkové škodovce dal vzniknout až letos představený roomster. Nové pracovní auto nese jméno Praktik.

Škoda Praktik - Nová Škoda Praktik je odvozena z roomsteru | foto: Škoda

Českému trhu se stýská po spolehlivých a levných Pick-Upech, domécí automobilka proto provedla logický krok, proměnila Roomster v objemnou užitkovou verzi a oprášila staronové jméno. Škoda Praktik se představuje jako nová modelová řada s okřídleným šípem a osloví opět malé a střední živnostníky, stejně jako velké organizace, pro něž bude ideálním fleetovým vozidlem.

Radek Donner z NH Caru, pražského dealerství Škody, nad novým užitkovým přírůstkem do nabídky jásá: "Od ukončení výroby felicie pick-up čekáme na plnocenné užitkové auto."

Dvoumístná malá dodávka vznikla podle osvědčeného receptu – ze sériové Škody Roomster zaslepením zadních bočních oken a přidáním nezbytné přepážky, díky níž bude přirozeně možný odpočet DPH.

Roomster díky tomu odložil zadní sedadla, řemeslníci v něm tak odvezou až 1783 litrů věcí. Náklad může být 1555 milimetrů dlouhý, do šířky zabírat 1016-1429 mm a na výšku může mít 987 mm.

Bohužel, větší úpravy, které by zvýšily přístupnost prostoru pro náklad se nekonají. Roomsteru zůstala zvýšená nákladová hrana kufru, stejně jako vzůru výklopné zadní dveře. Varianta s křídlovými dveřmi a prahem kufru přímo navazujícím na ložnou plochu, tak zůstává v oblasti teorie.

popisek Nová škodovka v testu
Roomster: Prostorný nejen jménem 

Trojdílná skládací podlaha má protiskluzovou ochranu, zadní skleněné okno lze za příplatek vybavit ochrannou mřížkou. Užitečná hmotnost činí 560 kg, po malé technické úpravě na přání ji lze zvýšit na 640 kg.

Interiér odpovídá základním verzím Roomsteru, je čalouněný látkou Fresh Onyx a nabízí odkládací prostory na lahve, parkovací lístky a další drobnosti. Využit je i prostor pod střechou, pod a za sedadly. V sériové výbavě nechybí ABS s brzdovým asistetem, 4 airbagy a nastavitelný volant. Seznam extra výbavy obsahuje například kontrolu trakce ASR, nebo přípravu na navigační systém.

Díky shodné použité technice s roomsterem nabídne Praktik solidní jízdní vlastnosti a tři motory z dolního konce nabídky pro velkoprostorovou škodovku, spojené s pětistupňovou převodovkou. Očekávatelným základem je silnější verze zážehového tříválce 1.2 HTP (51 kW), nahraditelná dvěma čtrnáctistovkami – benzinovým čtyřválcem 1.4 16V (63 kW) a naftovým tříválcem 1.4 TDI PD/51 kW.

Škoda Praktik se dostane do výroby a následně do prodeje na jaře 2007. Cenu výrobce prozatím tají, Radek Donner tipuje: "Základní cena osobního roomsteru začíná na 340 tiscích, dá se čekat, že užitkový by mohl stát bez dph do 300 tisíc."

"Doufáme, že se s daní dostaneme na 360 tisícovou hranici, která je pro tuto kategorii aut rozhodující," dodává šéf prodeje NH Caru.

Konkurovat si bude například s berlingem od Citroënu (základní cena bez DPH 339 900 korun), Fiatem Dobló (312 700 Kč bez DPH), Opelem Combo (293 400 Kč bez DPH), nebo Renaultem Kangoo (312 100 korun bez DPH).

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

***

S označením Praktik se čeští živnostníci a řemeslníci setkali již začátkem devadesátých let minulého století. Tehdy mladoboleslavský výrobce navázal na tradici pracovní verze Škoda 105 SP, odstranil ze svých modelů Favorit a Forman zadní řadu sedadel a nahradil ji dřevotřískovou deskou.

Zadní dveře zůstaly, ale nešly otevřít zevnitř, zadní boční okna nahradil plech. Komerčně úspěšná přestavba pak dala vzniknout dalším nenáročným a levným užitkovým škodovkám – Forman/Felicia Plus a zejména bestselleru jménem Pick-Up.

Již Forman Plus s laminátovou nástavbou ukončil krátkou kariéru původního Praktiku, ten se po čase vrátil jako označení užitkové verze Fabie Combi pro některé trhy.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.