Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský rallyesprint: pořadatelský krach

  18:04aktualizováno  18:04
O uplynulém víkendu prožila Praha malý motoristický svátek, když se jel už devátý ročník Pražského rallyesprintu. Celou akci bohužel negativně poznamenala nehoda soutěžního vozu Mitsubishi Lancer, který bokem narazil do skupiny diváků. Jaké tedy bylo pořadatelské zajištění soutěže?
Komárek havaroval

Komárek havaroval - Vůz Mitsubishi Lancer pilotovaný Davidem Komárkem narazil do sloupu veřejného osvětlení a bokem do skupinky diváků. | foto: Jiří Rohlena

Odpověď je jednoduchá – kdo tam byl potvrdí, že nedostačující a neodborné. Jen zázrakem nebylo podobných nehod víc.

Pohledem diváka
Na sprint v ulicích Prahy jsem se těšil. Není to totiž "obyčejný" závod, je to hlavně show pro diváky, pro fanoušky rallye a vůbec pro všechny, kterým voní benzin. V sobotu ráno, v den závodu, jsem vyjel k trati rychlostní zkoušky Cementárna-Řeporyje. Startu RZ předcházely obvyklé bezpečnostní procedury, kromě předjezdců bylo vidět automobily s pořadateli, kteří za pomalé jízdy nabádali diváky k opatrnosti. V místech, kde bylo více přihlížejících, se tento vůz zastavil a jeho posádka varování hlásila tak, aby každý výkladu rozuměl (k tomu pomáhal mikrofon a reproduktory).

Ke sledování závodu jsem si v Řeporyjích vybral místo za viaduktem. Překvapilo mě, že tam byl pouze jeden pořadatel, ale vše probíhalo bez potíží. Po průjezdu přibližně deseti aut byla již situace jiná a přítomný pořadatel ji evidentně nezvládal. Diváci volně přebíhali trať hned za viaduktem, kam přijíždějící posádky soutěžních vozů nemohly vidět. Po průjezdu prvních osmnácti vozů jsem se rozhodl vyrazit směr Strahov - právě na místní okruh jsem se těšil nejvíc.

Přijel jsem přesně ve chvíli, kdy Václav Pech se svým focusem WRC vyrazil na trať. Našel jsem si místo v ulici Atletická, odkud bylo dobře vidět až do zatáčky ulice Vaníčkova. Asi o pět metrů dál stáli čtyři policisté a naproti přes ulici (dráhu závodu) jeden pořadatel vybavený reflexní vestou autoklubu a vysílačkou.

To, co následovalo, lze popsat pouze jako chaos. Přes trať volně přebíhali lidé, jednotlivci i celé skupinky. Byl jsem svědkem situace, kdy soutěžní vůz minul přebíhajícího člověka maximálně o půl metru. Co šokovalo, však nebyla trestuhodná neukázněnost a nízká inteligence těchto “fanoušků”, ale především absolutní nezájem přihlížejících policistů a pořadatele. Krátce na to byla RZ zrušena z důvodu havárie Davida Komárka.

Jak byla akce zajištěna?
Po tom, co jsem viděl, mohu říci následující. Devátý Pražský rallyesprint se vyznačoval především špatným bezpečnostním zajištěním ze strany pořadatele. Podél trati bylo málo pořadatelů a z vlastní zkušenosti vím, že někteří z nich mohli klidně zůstat doma, protože byli jaksi pouze do počtu. Co vůbec nechápu, je přítomnost zmiňovaných čtyř policistů u trasy třetí RZ.

Osobně jsem havárii Davida Komárka neviděl, ale tvrzení ředitelky závodu Jany Hefnerové, že bezpečnost tratě byla řádně zajištěna a přihlížející stáli v dostatečné vzdálenosti od projíždějících vozů, je podle mého názoru zcela mimo realitu. Nezbývá než doufat, že si toho někdo odpovědný všimne a vyvodí z toho důsledky. Neříkám, že má být celá akce zakázána, ale konat by se měla za jiných podmínek.

ČTĚTE TAKÉ:
Zranění v rallyesprintu: do diváků najel vůz
V pražském rallyesprintu triumfoval Enge

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.