Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prchající stany míří na legendární americkou Route 66

  17:17aktualizováno  17:17
Posádky čtyř českých velorexů se dnes vydaly projet legendární silnici Route 66 z Chicaga do Los Angeles, kterou celá Amerika považuje za jeden ze svých základních symbolů.

Velorexy startují na Route 66 | foto: Česchofracht

Tříkolová vozítka s trubkovým rámem potaženým koženkou, původně vyráběná pro invalidy, ujedou téměř 2 500 mil. "Po roce složitých příprav bude vlastní cesta odměnou," řekl jeden z členů posádky Tomáš Hanuš z Prahy.

Právě dnes majitelé své "hadraplány" naložili do kontejnerů a odeslali lodí do USA. Posádky za nimi přiletí 4. září.

"Nakládka musí být šetrná, proto ji včetně upevnění v kontejneru provedli členové expedice sami za asistence pracovníků našeho skladu," řekl o první fázi cesty Miroslav Kutílek, ředitel divize námořních a leteckých přeprav Čechofrachtu, který se o dopravu velorexů do USA stará.

Nyní je neobvyklá zásilka dopravována z Prahy do Bremerhavenu kombinovanou dopravou tahač/kontejnerový vlak, lodí do Norfolku a odtud dorazí po cestě dlouhé 25 dní vlakem do Chicaga.

Velorexy startují na Route 66

Splnění harmonogramu samotné cesty po USA nebude snadné: na ujetí 4 000 kilometrů po legendární silnici R66 má výprava 21 zářijových dní.

Zpáteční cesta lodí z LA do Bremerhavenu a poté do Prahy potrvá asi 35 až 40 dní.

Nejsložitější bylo podle Hanuše papírování. Posádky musely připravit prohlášení o účelu cesty, seznam náhradních dílů pro celní úřady a sehnat pojištění.

"Museli jsme napsat itinerář cesty, sehnat víza a další ‚drobnosti', které komplikují život," řekl Hanuš. Vzdálenost by velorexům neměla dělat potíže, v přípravě urazily například víc než 5 000 kilometrů na cestě do Norska.

Problémy by mohly způsobit poruchy vozidel, posádky proto vezou velké množství náhradních dílů.

Nejstarší "hadraplán" byl vyroben v roce 1964 a nejmladší o šest let později. Všechny stroje prošly mezi roky 2007 a 2008 důkladnou kompletní rekonstrukcí a jsou zrenovovány zcela dle originální koncepce, pouze kvůli životnosti a odolnosti podvozku jsou použity robustnější bubnové brzdy. Žádné další modernizace či speciální úpravy nebyly na "prchajících stanech" prováděny.

Velorexy startují na Route 66

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.