Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňany inspiruje celý svět: falešné Audi Q3 vyjde na 270 tisíc korun

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Další z řady čínských kopií na letošním pekingském autosalonu je nový crossover SR7 značky Zotye. Připomíná Audi Q3 a skvěle se tak doplňuje se starším modelem téhož výrobce, který se zhlédl ve Volkswagenu Touareg.

Zotye SR7 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Zotye je automobilka se složitě vyslovitelným jménem a ještě obtížněji pochopitelným přístupem k navrhování aut. Původně se tato firma zabývala výrobou náhradních dílů a díky tomu se zcela legálně dostala k originálním lisům karosářských dílů na japonské Daihatsu Terios.

Fotogalerie

Díky tomu vznikl první model pojmenovaný na počest pekingské olympiády číselným označením 2008 (dnes se jmenuje T200).

Hlavně že se prodává

Licenční výroba výběhových modelů (např. Fiaty Multipla a Palio nebo Suzuki Alto) pod značkou Zotye se nesetkala s velkým úspěchem. Automobilka se proto více zaměřila na segment SUV a s vývojem nových modelů si příliš nelámala hlavu. Model T600 proto vypadá jak zmenšený Volkswagen Touareg a je zjevně trefou do černého. Loni se jej prodalo 120 tisíc kusů.

Na pekingském autosalonu se představuje další model podobného ražení. Jmenuje se SR7 a tentokrát jako vzor posloužilo Audi Q3. S délkou 4,51 metru je o deset centimetrů delší než skutečná Q3 a o dvanáct kratší než napodobenina touaregu. S ní má společný motor 1,5 Turbo (110 kW, 190 Nm), který roztáčí vždy jen přední kola a sice přes manuální pětistupňovou převodovku nebo bezestupňové CVT.

Zotye SR7

Čistou kopií audi tedy čínský model není po funkční stránce a nakonec ani z hlediska designu. Zvenčí ho zdobí maska chladiče ve stylu volkswagenů, uvnitř se zase na palubní desce nachází velký dotykový displej, jaký známe z Tesly Model S. Ceny jsou příznivé, Q3 na čínský způsob stojí 74 tisíc jüanů (asi 270 tisíc korun), v Česku stojí odiginál od 770 tisíc korun. Kopie touaregu od téhož výrobce vyjde na 300 tisíc korun (originál startuje v Česku na 1,3 milionech).

Audi Q3
Audi Q3

Audi Q3

Když pes s kočičkou pekli dort

Další dříve avizovaná novinka T700, která jako by z oka vypadla Porsche Macan, na pekingském autosalonu nakonec chybí. Důvody ale budou spíš technické, než že by se Zotye zaleklo reakcí zahraniční veřejnosti. Automobilka totiž směle kopíruje vše možné.

Čestné místo na stánku totiž zaujímá pětimetrový sedan Z700. Vnější design je vcelku originální, ale po nahlédnutí dovnitř přijde překvapení. Kabina je věrnou napodobeninou Audi A6, včetně ovládání multimédií mezi sedadly nebo výsuvného displeje navigace.

Zotye E30 EV

Zotye E30 EV

Jedna odlišnost se tu přece jen najde a to ovládání převodovky. Tvůrce auta totiž zjevně zaujal otočný volič automatické převodovky z jaguarů a land roverů a tak jej opět věrně napodobili. Verze s manuálem má pro změnu řadicí páku inspirovanou BMW.

A aby nepřišli zkrátka ani ve Stuttgartu, předvádí Zotye na svém stánku také loňskou novinku, elektromobil E30 EV. Ten tvarem karoserie i dvoubarevným lakováním odkazuje na smart, uvnitř čeká řadicí páka ve stylu mercedesů AMG a opět, stejně jako v napodobenině Audi Q3, velký dotykový displej jako z Tesly.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Další z rubriky

1965: Opel vyjíždí s novou generací modelu Kadett, která se stane...
OBRAZEM: Opel začal u šicích strojů, skončil v náruči Francouzů

Historie automobilky Opel je od svého vzniku spojena s městem Rüsselsheim u Frankfurtu nad Mohanem. I když se může zdát pohlcení francouzskou PSA překvapivé,...  celý článek

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.