Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Předváděcí vůz je levnější, ale může zklamat

aktualizováno 
- Auto je jako nové,jen počítač kilometrů prozrazuje,že už má něco za sebou. Předtím sloužil jako předváděcí vůz u prodejce,vozil zaměstnance automobilky nebo ho servis půjčoval jako náhradní auto těm, kteří zde svůj vůz museli odstavit. Teď auto stojí s výraznou slevou v prodejně vedle nových vozů a láká zákazníky. Úspora se pohybuje od desítek tisíc až po statisíce korun. Ale jak moc jsou tyto vozy opotřebované,když se za volantem střídá zákazník za zákazníkem?
Předváděcí auto

Předváděcí auto stojí sice méně korun, ale nelze si vybírat ani barvu, ani výbavu vozu. | foto: MAFA - Dan Materna

»To záleží na tom, co se s tím autem dělo. Při předváděcí jízdě je to na prodejci, aby zákazníka zhodnotil podle řidičských schopností a podle toho jej nechal, nebo nenechal řídit,« říká Aleš Zachar z prostějovské prodejny Škoda. »Dovolím si ale tvrdit, že to prodejci mají pod kontrolou a auta potom prodáváme ve výborném stavu. Problém by mohl nastat, kdyby třeba u naftového motoru řidič špatně podřadil a motor přetočil,« dodává Aleš Zachar. Auto ovšem přece jen dealerovi zmizí z očí tehdy, když ho poskytne jako náhradní vozidlo majiteli porouchaného vozu. »To je pravda, to nevíme, co se sautem děje. Než ale potom auto prodáme,projde důkladnou servisní prohlídkou,« tvrdí Aleš Zachar. I pak existuje určitá jistota, že případnou poruchu nezaplatí nový majitel. »Buď autu ještě běží roční záruka, nebo se na něj vztahuje půlroční záruka daná občanským zákoníkem,« říká Daniel Hendrich z pražské prodejny nových vozů. »Ani po skončení záruky neplatí všechny závady majitel. Každou závadu posuzujeme individuálně a u novějších aut často v rámci takzvané kulance část nákladů vezmeme na sebe,« říká Aleš Zachar z Prostějova. Například ve Vrchlabí, kde společnost Škoda Auto vyrábí Octavie 4x4, lze »čtyřkolku« koupit se slevou několika desítek tisíc korun. Její počítač ukazuje, že má za sebou dva tisíce kilometrů. »Většinou jsou to hodně vybavená auta, se kterými jezdili novináři, slevy na tyto vozy dosahují i stovek tisíc korun,« prozrazuje Zdena Šubrtová z místní prodejny Škoda. »Nejdříve je nabídneme zaměstnancům firmy, a když je nikdo nechce, prodáváme je běžným zákazníkům.« S vozy, které prošly rukama novinářů, však nemají všude dobré zkušenosti. »Často se vracejí nabourané, podřené, stručně řečeno hodně opotřebované,« míní Lenka Prošková, která má na starost odprodej vozů, s nimiž jezdili novináři u pražského zastoupení firmy Renault. »Kromě novinářských vozů prodáváme i auta, se kterými jezdili naši zaměstnanci. U těch je výhodné to, že s nimi jezdil jen jeden člověk, a jsou tak v lepším stavu,« doplňuje Lenka Prošková.

Vyběr z nabídky předváděcích vozů na prodej

Model Cena (Kč) Původní cena (Kč) Sleva v Kč


Škoda Felicia Combi 1,3 LXi 259 900 300 000 40 100
Škoda Felicia 1,6 LX 245 000 293 700 48 700
Škoda Felicia Fun 1,6 275 000 384 000 109 000
Škoda Octavia 1,6 LX 339 900 406 000 66 100
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4 549 000 595 000 46 000
Renault Mégane Classic 1,6 RN 315 000 425 000 110 000
Opel Vectra Caravan 2,0 DI 573 933 819 600 245 667

Sleva v % Najeté km Rok výroby

Škoda Felicia Combi 1,3 LXi 13 2600 1999
Škoda Felicia 1,6 LX 16 300 1998
Škoda Felicia Fun 1,6 28 3000 1997
Škoda Octavia 1,6 LX 16 6500 1998
Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4 8 2500 1999
Renault Mégane Classic 1,6 RN 26 22 500 1998
Opel Vectra Caravan 2,0 DI 30 22 200 1997

Poznámka: předváděcí vozy jsou často vybaveny rádiem a další nadstandardní výbavou
Pramen: AUTO MOTO

Autor:




Nejčtenější

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.