Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přehled: Nejnebezpečnější místa českých dálnic

  10:54aktualizováno  10:54
Nejnebezpečnější místo českých dálnic je na trase Praha-Brno u Jesenice nedaleko hlavního města, loni se tam stalo 71 havárií. Přinášíme přehled míst, kde se na dálnicích často bourá.
Nejnebezpečnější jsou na dálnicích okraje velkých měst. Ilustrační foto.

Nejnebezpečnější jsou na dálnicích okraje velkých měst. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Na dálniční sjezd u Jesenice nedaleko Prahy by se hodila dopravní značka "Úsek častých nehod“. Právě na tomto kilometru se stalo loni nejvíce nehod.

Řidiči tam ve směru do Prahy bourali osmačtyřicetkrát, v opačném směru třiadvacetkrát.

Nehodovou statistiku zveřejnilo Policejní prezidium. jako nejrizikovější z ní vycházejí okraje velkých měst, úseky u velkých parkovišť a komplikované sjezdy.

"U Jesenice se často vytvářejí kolony. Je to i proto, že za výjezdem zpomaluje auta kruhový objezd,“ vysvětluje Josef Tesařík, odpovědný za policejní dopravní statistiky.

Kvůli nehodám sem vyjíždějí policisté nejméně jednou týdně. Například minulý měsíc se tam stala vážná nehoda, k níž letěl pro těžce zraněného člověka vrtulník.

Špatně předjíždějící Škoda Octavia totiž zavadila o Škodu Favorit a na vozovce ji "roztočila“.

Po tomto střetu následně havarovaly ještě další dva vozy. "Rizikem je i to, že se tam potkávají řidiči spěchající do Brna s těmi, kteří jedou pomalu do hypermarketu,“ konstatuje soudní znalec z oboru dopravy Petr Pospíšil, který žije v Jesenici.

K dalšímu nebezpečnému úseku na dálnici Praha-Brno se nemusí jet příliš daleko.

Statistiky ukazují, že to jsou odstavná parkoviště na 52. kilometru dálnice u motorestu Zajíček. Loni se zde stalo 34 nehod.

Stejně nebezpečné je i parkoviště u Rudné na dálnici do Plzně, které nemá dostačující kapacitu a kamiony musí parkovat i na výjezdech, kde brání výhledu.

Kolony a zase jen kolony
Hustý provoz komplikuje dopravu i na dalších místech, například na konci dálnice z Plzně na Rozvadov. Nebezpečné místo je právě u rozvadovského hraničního přechodu.

"Řidiči tam bourají v koloně, která čeká na odbavení. Často jde o drobné střety, ale před dvěma měsíci tam havaroval Němec, který zřejmě usnul. Pravdu už nezjistíme, protože při nehodě zahynul,“ řekl šéf zdejšího oddělení dálniční policie Miloslav Stuchlík.

Mezi nehodovými se kupodivu objevují i úseky přehledné a rovné. Na dálnici do Ústí nad Labem je to nultý kilometr u Líbeznic. I tady hraje roli hustý provoz.

Nezáleží ale jen na tom, jak je které místo frekventované. V zimě přibývá nehod na Vysočině kvůli ledu a sněhu.

Více se bourá i tam, kde provoz omezují uzavírky kvůli opravám, které se po čase "přestěhují“.

Na vině bývá paradoxně také značení na dálnicích. "V Brně příliš brzdí řidiče značky Stop na nájezdech. Na dálnici u Plzně je místo, kde se ze tří pruhů stanou dva, ale zmizí ten nejrychlejší,“ upozorňuje Pospíšil. Na některých sjezdech dálnic jsou příliš ostré zatáčky.

Ředitelství silnic a dálnic se hájí, že se snaží počet rizikových míst na dálnicích snížit. "

Instalovali jsme proměnlivé dopravní značky, díky kterým jde v určitých úsecích omezovat rychlost podle potřeby.

Jsou tam i nové retardéry a fungují také informační tabule upozorňující na rizika na cestě,“ řekl mluvčí ředitelství Jan Hoření.

Havárie na dálnicích
Jak se jich vyvarovat

*Informace. Před cestou si zjistit co nejvíc informací o možných stavebních omezeních.

*Přestávky. Pokud jedete na delší cestu, dodržujte bezpečnostní přestávky.

*Rychlost. Dodržujte povolenou rychlost, více než polovina řidičů ji na dálnici překračuje.

*Včas zpomalit. Před omezením nezpomalujte až na poslední chvíli.

Úseky dálnic, kde se loni stalo nejvíc nehod 

1. Nultý kilometr dálnice D8, poblíž sjezdu na Libeznice, 13 nehod ve směru do Prahy.

2. 150. kilometr dálnice D5, hraniční přechod Rozvadov, 25 nehod ve směru do Německa.

3. 111. kilometr dálnice D1, čerpací stanice u sjezdu na Jihlavu, 29 nehod směr Brno.
4. 4. kilometr dálnice D5, parkoviště u Rudné. 33 nehod ve směru do Plzně.

5. 82. kilometr dálnice D1, v kopci hrozí, že se auto dostane do smyku. 27 nehod směr Brno.

6. 11. kilometr dálnice D1, sjezd na Jesenici, 48 nehod ve směru do Prahy.
7. 52. kilometr dálnice D1, motorest Zajíček u Střechova, 34 nehod ve směru do Brna.
8. 10. kilometr dálnice D11, sjezd na Jirny, směr Poděbrady 10 nehod, jde o frekventovanější úsek.

9. 8. kilometr dálnice D8, exit Úžice a Kralupy nad Vltavou, 11 nehod ve směru na Lovosice.

10. 22. kilometr dálnice D5, frekventovaný sjezd z dálnice a benzinka z parkovištěm, 14 nehod ve směru do Prahy.

11. 144. kilometr dálnice D5, 14 nehod ve směru do Plzně. Příčinou je komplikovaný sjezd s podjezdy a nadjezdy.

12. 3. kilometr dálnice D8, parkoviště s benzinkou u Panenských Břežan, 13 nehod ve směru do Prahy

13. 44. kilometr na dálnici D2, parkoviště u ladné na Břeclavsku. Směru Lanžhot 10 nehod, směr Brno 9 nehod.
14. 204. kilometr dálnice D1, hustý provoz na okraji Brna a složitý sjezd na Brno-východ, 13 nehod směr Vyškov.
15. 212. kilometr dálnice D1, jde o mírnou zatáčku. Řidiči nedávají dostatečný pozor,. Směr Brno 18 nehod.

16. 56. kilometr na dálnici D2, směr Lanžhot 13 nehod. Jde o parkoviště , kde nedávají řidiči pozor.


Autoři:




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Seat Ibiza
Pravěk vs. moderna: první a poslední ibiza ukazují, jak moc se auta mění

Nová ibiza měla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě na začátku března letošního roku, před nedávnem vstoupila do prodeje. Je to nejdůležitější model...  celý článek

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.