Některé automobilky nabízejí slevy vlastně neustále, takže už to ani žádné akční ceny nejsou, spíše permanentně snížené – typickým příkladem jsou francouzské značky Citroën a Renault. Takže Citroën stále nabízí auta se slevou i 160 tisíc korun oproti ceníku, nově však přidává pětiletou záruku s nonstop asistenční službou.
Opačným případem je třeba Nissan, což je jedna z automobilek, u níž se vyplatí porovnávat ceníky a na "akce" opravdu reagovat. Po jejich skončení totiž ceny opravdu vyletí nahoru když ne na původní, tak na o dost vyšší. V reklamních materiálech se ovšem dočtete, že "model Qashaqai je levnější o 40 tisíc korun" – jistě, oproti ceníku, ale od ledna do března 2010 se prodával ještě o 30 tisíc korun levněji. Většina značek ovšem se slevami "čaruje", některé nabídky prodlužuje, jiné ukončí, málokdy si však v dnešní době dovolí ceny zvýšit.
Tentokrát se zabýváme pouze cenami bez leasingových zvýhodnění, "za hotové". U většiny značkových leasingů si můžete odečíst z ceny dalších 20 až 50 tisíc korun (Citroën, VW, Kia, Nissan, Suzuki, Renault), případně počítat s nulovým navýšením (Volkswagen, Honda, Suzuki, Subaru, Mazda, Nissan).
Škrtalo se ve středu
Cena těch nejlevnějších miniaut se nijak výrazně nesnížila, automobilky už nemají zřejmě z čeho slevovat. Hodně se ale v cenících škrtalo u vozů nižší střední třídy, kam patří Škoda Octavia, Kia cee´d, Ford Focus (zejména rodinný C-Max), Hyundai i30, Citroën C4, Peugeot 308 - nově k nim coby cenový trhák přibylo Mitsubishi Lancer. Zkrátka vozy, které se ještě nedávno prodávaly kolem hranice 400 tisíc korun, nyní zlevnily o 70, ale i 100 tisíc korun.
Třeba Škoda Octavia má novou výbavu Prima, která mimo jiného obsahuje i klimatizaci, a nejlevnější 1.4 MPI 59 kW s ní pořídíte za 332 900 korun. Ovšem – na internetových stránkách Škodovky se už nedozvíte, v této "akční" výbavě pořídíte i Octavii s novým benzinovým turbomotorem 1.2 TSI za 373 900 Kč. V ceníku figuruje pouze o 20 tisíc dražší výbava Classic, která ani klimatizaci nemá.
Ale tu pravou bombu tají i ceníky Seatu – u modelu Leon, což je vlastně až na kufr dvojče octavie. Auto má stejné rozměry včetně rozvoru a tedy místa pro posádku jako octavia, jen mu chybí kus kufru (octavia 560, seat 340 litrů). S motorem 1.2 TSI ovšem stojí díky akční slevě 64 tisíc pouze 329 900 korun – tedy o 44 tisíc korun méně než octavia, přitom má ve výbavě 6 airbagů, ESP, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizací Climatic, rádio s CD/MP3 i palubní počítač.
Zabodovalo i Mitsubishi. Velmi pohledný model Lancer zlevnil až o 80 tisíc korun (sedan i hatchback) s motory 1.5i i 1.8 – v takzvané edici Style. Startuje s cenovkou 329 900 Kč pro 1.5 s výkonem 80 kW, ve výbavě je 7 airbagů, ABS, klimatizace, palubní počítač, rádio s CD a mp3 a vstupem AUX, centrální zamykání i okna a zrcátka ovládaná elektricky – čímž se dříve drahá značka zařadila mezi velmi výhodné nabídky. Za silnější 1.8 (105 kW) se připlácí 30 tisíc korun, takže za 360 tisíc dostanete malé japonské žihadlo. Akce platí do konce června. Za stejné peníze prodává konkurenční Honda své City, model na pomezí třídy malých vozů a nižší střední, i tady je sleva 30 tisíc korun.
A donedávna drazí Japonci ještě jednou – za téměř stejnou sumu jako lancera či city nyní pořídíte pětidveřovou Toyotu Auris s motorem 1.6 97 kW a s výbavou Terra Cool (manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, schránka ve středové konzoli, sloužící zároveň jako loketní opěrka, tuner MP3 a WMA a se 4 reproduktory, volant obšitý kůží s ovládacími prvky audia a palubního počítače) – cena je 334 900 Kč. Základní cena aurisu je přitom 299 tisíc (3 dv., motor 1.33 73 kW, výbava Terra Cool).
Nejlevnější škodovky
Škodovka právě začíná prodávat ve fabiích a octaviích (v yetim už byl dříve) nový skvělý čtyřválec 1.2 TSI, jemuž turbo pomáhá k vyššímu výkonu 63 kW nebo 77 kW. Pro slabší z agregátů platí pro fabie (i kombiverze) a roomstery akční nabídka Start. Díky ní tak třeba pozbývá smyslu kupovat nejmenší škodovku s tříválcem HTP 51 kW, byť je technicky výrazně vylepšený, protože ve výbavě Classic stojí o pouhých 10 tisíc korun méně než TSI. V současném testu s ním jezdíme v kombíkové fabii kolem hranice šesti litrů převážně v městském a dálničním provozu.
Loni v září tvrdili prodejci mladoboleslavské značky, že "ceny jsou na nejnižší úrovni". Fabia 1.2 HTP 51 kW Classic se tehdy prodávala za 244 900 Kč; Octavia Tour 1.9 TDi 74 kW za 319 900. Po půlroce, tedy letos v dubnu, koupíte dvanáctistovku o deset tisíc korun levněji, přibyl navíc superlevný model Easy, který se s motorem 1.2 44 kW vejde do 200 tisíc korun, ovšem na úkor výbavy. Má totiž pouze dva airbagy (standardem jsou jinak čtyři) a ABS, a také mechanické ovládání úplně všeho. Ale i zde panuje tuhá vnitrokoncernová konkurence: sestřenice Ibiza od Seatu za stejné peníze nabízí s tímtéž motorem pravda jen troje dveře, ale kdo je nepotřebuje, dostane navíc lepší a modernější podvozek a mnohem více výbavy (ABS, 4 airbagy, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně stavitelný volant, elektrické ovládání oken, centrál na dálkové ovládání).
U větších škodovek se také zlevňovalo. Konstrukčně starší Octavia Tour – ve výbavě Trumf – dokonce ještě zlevnila o 17 tisíc, takže 1.9 TDi 74 kW koupíte za 302 900 Kč, benzinová 1.6 dokonce stojí jen 271 900 Kč - za ty peníze jste ještě nedávno měli fabii. Kombíky jsou s příplatkem 20 tisíc. Ve výbavě je ovšem pouze ABS a dva airbagy, za klimatizaci se připlácí nemalých 35 tisíc korun, takže nafťák trumf vyjde na 338 200 korun - o šest tisíc levněji už dostanete novou octavii, pravda se základním motorem 1.4 MPI, ale i s klimatizací a další výbavou. A o 35 tisíc dráž (373 900 Kč) už dostanete novou 1.2 TSI.
Přehled dubnových slev autCeny jsou uvedeny v korunách Citroën Dacia Ford Ford Ka Trend 1.2: 219 990 Honda Hyundai Chevrolet Kia Mazda Mercedes Nenabízí přímé finanční slevy, ale takzvaný Integrovaný servisní paket (6let nebo 120 000 km servisní prohlídky zdarma). Nyní nově platí nejen pro všechny nové vozy Mercedes-Benz, ale i smart. Ke třídě B nabízí značka takzvaný Premium paket (aktivní parkovací asistent, volant a řadící páka potažené kůží, el. vytápění sedadel, mlhovky a další). Pro kombi třídy C a E nabízí model Activity, který za zvýhodněnou cenu zahrnuje třeba automatickou převodovku, kůží obšitý volant a řadicí páku, vytápěná sedadla, parkovací asistent a další. U luxusních modelů je široká nabídka příslušenství zdarma, například u modelu C 200 CDI za 769 000 Kč bez DPH získá zákazník vůz se sportovní sadou AMG, 18palcová kola AMG, inteligentní světelný systém, multifunkční volant a 4,5palcový displej na středovém panelu. Mitsubishi Nissan Opel Peugeot Renault Seat Subaru Suzuki Škoda Toyota Nejprodávanější Auris po faceliftu (model 2010) má zajímavou základní cenu 299 900 (1.33 Dual VVT-i, Terra Cool 3D). I v základní Terra Cool je manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, schránka ve středové konzoli s měkkým povrchem, sloužící zároveň jako loketní opěrka, tuner MP3 a WMA a se 4 reproduktory a možností připojení přes USB/konektor 3,5 mm, volant obšitý kůží s ovládacími prvky audio soustavy a palubního počítače přepracovaná vnější zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru. Stěžejním modelem pro Českou republiku je Auris 2010 (5 dv.) s motorem 1.6 l Valvematic ve výbavě Terra Cool, jehož cena je 334 900. Volvo U Volva dávají buď bonusy na nákup volitelné výbavy zdarma, nebo o něco nižší částku odečtou přímo z ceny. U menších a levnějších modelů platí jen první možnost. Takže například u C30 je možné vybírat výbavu za 50 tisíc korun, u S40 je to 80 tisíc; u luxusní S80 už lze volit – buď výbavu za 180 tisíc, nebo 150tisícovou slevu. U esuvečka XC90 se dokonce dá kombinovat obojí – sleva 75 tisíc a výbava za sto tisíc gratis. Volkswagen |