Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Nahlédněte na nejslavnější mejdan automobilové smetánky

Exkluzivně   15:00aktualizováno  15:00
Představte si automobilovou přehlídku plnou jen těch nejkrásnějších aut v prostředí s neopakovatelnou atmosférou. Vynásobte to zhruba padesátkrát a stejně se ani nepřiblížíte tomu, co se odehrávalo poslední květnový víkend na břehu jezera Como v severní Itálii.

Concorso d’Eleganza Ville d’Este | foto: Radek Laubepro iDNES.cz

Historie exkluzivního veteránského srazu Concorso d'Eleganza Villa d'Este sahá hluboko do předválečných let, kdy se v roce 1929 sjeli poprvé do zámeckého parku hotelu Villa d'Este majitelé a výrobci exkluzivních automobilů a karoserií, aby se pochlubili svými nejnovějšími kreacemi a utkali se o trofej Coppa d'Oro (Zlatý pohár).

Na tradici, která byla po druhé světové válce na dlouhé desítky let přerušena, navázali místní až v roce 1995 a skutečný návrat mezi nejprestižnější automobilové akce zajistil o čtyři roky později patronát BMW Group.

Do Villy d’Este jezdí i nejmodernější koncepty, BMW představilo krásné kupé...

Do Villy d’Este jezdí i nejmodernější koncepty, BMW představilo krásné kupé postavené ve spolupráci s italskou karosárnou Zagato.

Každoročně projde nominací víc než padesát historických vozů a každý z nich je v podstatě unikát. Nemusí to však vždy být jen vozy s karoseriemi na zakázku, kterých se vyrobilo jen několik kusů, či případně legendární závodní speciály. Na letošním seznamu bylo k vidění například Ferrari Daytona, kterých i dnes po světě jezdí možná několik stovek nebo i tisíc.

Je tu však jedno ale: vystavený kousek je prvním prototypem tohoto úspěšného vozu. Všechny automobily jsou samozřejmě zrekonstruovány do naprosté dokonalosti a jejich hrdé majitele, kteří každému rádi dopodrobna vylíčí historii svého vozu, najdete nejčastěji s hadříkem v ruce, jak leští nejdrobnější detaily. Tito pánové v letech jsou v běžném životě obvykle bohatými právníky, úspěšnými podnikateli nebo jim v žilách koluje modrá krev. Tady se však většinou mění v malé kluky, kteří si rádi hrají.

Do zámku u jezera Como se jezdí za krásnými veterány od roku 1995, kdy začala...

Největší napětí a vzrušení lze vyčíst v jejich tvářích v momentě, kdy se svými krasavci postupně najíždí před porotu a publikum. Zvuk osmi a víceválcových motorů a vůně benzinu na chvíli úplně přebijí dokonale sladěné róby místních dam a stylové oblečení gentlemanů.

O cenách v několika kategoriích rozhoduje jedenáctičlenná odborná porota, v níž najdeme jména nejslavnějších automobilových designérů jako je Patrick le Quément, bývalý šéfdesignér Renaultu, Ian Cameron, šéfdesignér Rolls Royce, Lorenzo Ramaciotti, vedoucí designu Fiat Group, ale například i Nicka Masona, zakládajícího člena a bubeníka skupiny Pink Floyd.

Ocenění poroty získávají automobily například za nejcitlivější renovaci, nejlepší design interiéru, až po cenu pro automobil, který dorazil na přehlídku po vlastní ose z největší dálky. Poslední z jmenovaných cen letos putovala na Slovensko, odkud přijel se svou Tatrou 87 z roku 1939 Karol Pavlů.

Cena pro automobil, který dorazil na přehlídku po vlastní ose z největší dálky,...

Veřejnost uděluje ve Villa d'Este trofej Coppa d'Oro. Prestižní ocenění letos získala Alfa Romeo 6C 1750 GS, 6th Series Coupé z roku 1933 kalifornského sběratele Davida Cohena. Model poprvé prezentovaný na autosalonu v Paříži v roce 1933 vyhrál několik dobových soutěží elegance a stal se šampionem své kategorie v závodu 24h Le Mans v roce 1935.

Prestižní ocenění Zlatý pohár (Coppa D'Oro) letos získala Alfa Romeo 6C 1750...

Jádrem italské přehlídky jsou sice historické automobily různých značek i stáří, ale k vidění jsou zde i nejnovější koncepty předních světových automobilek, bez ohledu na to, zda jde o úhlavního konkurenta sponzora celého podniku. Koncepty zde můžete často vůbec poprvé naživo vidět na denním světle, protože jinak se představují výhradně ve výstavních pavilonech pod umělým osvětlením. Výjimkou zde nejsou ani světové premiéry.

Fotogalerie

Letos se představilo BMW Zagato Coupé, které zatím ve formě konceptu sonduje, jaký by byl případně zájem o limitovanou sérii exkluzivních kupé, na nichž mnichovský výrobce spolupracoval s přední italskou karosárnou Zagato. Poprvé byl zde také představen Aston Martin AM310, který je předobrazem budoucího sériového DBS.

Na své si přišli i motorkáři, protože od minulého roku běží současně i soutěž krásy mezi historickými motocykly, v které jsme letos napočítali na pětatřicet účastníků. Kdo je fanouškem značky BMW, mohl se letos v samostatném pavilonu sousední Villa Erba kochat tematickou expozicí slavných závodních vozů z Mnichova.

Na to, abyste si užili Concorso d'Eleganza, nemusíte být automobilový fanatik – jako téměř vše v Itálii je to také společenská událost. Poklidné tempo a jedinečná atmosféra místa sem každoročně přiláká návštěvníky z celého světa.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia Combi TSI 1,2 TSI / 81 kW...
Škoda Fabia Combi TSI 1,2 TSI / 81 kW...

r.v. 2016, naj. 785 km, benzín, 1. majitel
315 400 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.