Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překoná oprášený Maybach image Mercedesu?

  10:50aktualizováno  10:50
Maybach - generace dědečků a babiček si možná vzpomínají. Před šedesáti lety byla tato značka symbolem luxusu, který těžko nacházel srovnání. Nyní se společnost DaimlerChrysler pokusí o její oživení a to i přesto, že již spoustu manažerských modelů vyrábí. Maybach by měl být dle představ šéfů koncernu přímým konkurentem takových vozů, jako je například Bentley či Rolls-Royce.

První exempláře z ručních dílen budou k vidění již na ženevském autosalonu. Automobil "pro vyvolené" nabídne největší možný komfort i bezpečnost, přičemž částečně využije technologií Mercedesu. Výroba bude individualizovaná dle specifických přání zákazníků stejně, jako tomu bylo před šedesáti lety.

Tehdy opouštěly nevelké dílny například modely Maybach Zeppelin o délce 5,5 metru vybavené dvanáctiválcovým motorem. Agregát se stejným počtem válců dostane Maybach do vínku i v 21. století, jen bude podstatně výkonnější. Pod kapotou totiž bude muset řidič krotit 550 koní při 900 Nm točivého momentu.

A jaké jsou šance oprášené značky? Management Daimleru věří, že nemalé. Vždyť těch nejluxusnějších limuzín se prodává rok od roku stále více. Nejvyšší vrstvy, ze kterých se zájemci o limuzíny Maybach budou rekrutovat, jsou ale dosti konzervativní. To by mohlo automobily, jenž budou vznikat v německém Sindelfingenu po boku mercedesů třídy S, zpočátku částečně handikapovat. Bude tedy především záležet na nejbohatších Němcích, zda dají Maybachu přednost před zahraničními Rolls-Roycy a vozy Bentley. Konkurencí, o níž se však moc nemluví, jistě budou i nejluxusnější modely německých automobilek BMW, Mercedes či Audi.

Po šedesáti letech koncern DaimlerChrysler opět opráší značku luxusu.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.