Důvod není těžké vystopovat. Poté, co se Italové zhruba před rokem vrátili na americký trh, je právě zámoří jejich klíčovým odbytištěm. Šéfové z Modeny si to uvědomili a navíc připravili žolíka v podobě kubangu - ve Spojených státech totiž bez terénního vozu naplno uspět nelze.
Studie však samozřejmě klasickým off-roadem není. Tomu se brání i vedení automobilky, které jej zařazuje do kategorie GT wagon. Ať už ale zvolíme jakékoli slovní pojmenování, jedno je jisté: Kubang je typově podobný dvojici Porsche Cayenne - Volkswagen Touareg, i když nutno přiznat, že je nižší a tedy i civilnější.
Novinka z Modeny je poměrně zaoblená, na čemž nese svůj podíl bezesporu italský Giugiaro. Tyto tvary však nejsou samoúčelné, neboť umožňují dle automobilky pojmout až 7 cestujících. Všude zmiňovaná variabilita interiéru by měla být kromě zcela nového vnitřního designu největším lákadlem i pro případné zájemce o netradiční Maserati.
Nyní se zmiňme o tom, co z fotografií vyčíst nelze. Do konceptu je zabudován systém 4x4 se známým osmiválcem 4,2 litru, jenž nyní dráždí majitele spyderů a modelů coupé. 390 koní výkonu prý umožňuje Kubangu zrychlení na stovku za necelých 5,6 vteřiny a ručička rychloměru vrcholí hodnotou 250 kilometrů za hodinu.
A jak je to tedy s budoucností kubangu? Je jisté, že bude zdobit stánek automobilky na právě začínajícím detroitském autosalonu a několika dalších. Nejspíše až reakce veřejnosti rozhodne o jeho osudu, tak to u odvážných kroků přeci bývá. Pokud se však nakonec na výrobních linkách neobjeví, lze z jeho tvarů alespoň vypozorovat směr, kterým se automobilka v oblasti designu vydá. Nyní se zdá, že Maserati se dále odklání od bývalých rivalů Ferrari a Porsche, a jeho vozy budou spíše než tvrdým extrasportovním náčiním - luxusním módním doplňkem špičkových manažerů.
Maserati Kubang - skica |
Maserati Kubang - detail |
Maserati Kubang - detail zádě |
Maserati Kubang - detail čela |
Maserati Kubang - skica |
Maserati Kubang - profil |
Maserati Kubang - zadní náhled |
Maserati Kubang |