Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestiválce z aut mizí. Horex s ním vstává z popela

  16:30aktualizováno  16:30
Německá značka Horex jako bájný Fénix opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu. Ve Frankfurtu představila nový model – šestiválcový klasický naháč Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. | foto: Filip Tichý, Skútrmaniapro iDNES.cz

Německý Horex původně vyráběl motocykly již v letech 1920 až 1960. Před šesti lety práva na značku Horex zakoupil nový výrobce a vznikl unikátní motocykl VR6 s šestiválcovým motorem. Uvedení na trh se ovšem protáhlo a ekonomická situace na trzích způsobila, že se i nová firma v roce 2014 ocitla v bankrotu.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

Naštěstí se na poslední chvíli našel nový majitel, který tento týden na frankfurtském autosalonu slavnostně odhalil novou tvář modelu Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Základem je shodný rám a šestiválec o objemu 1 200 ccm zděděný z předchozího modelu, který je ale naladěný na vyšší výkon 170 koní a točivý moment 138 Nm. Ten doplňují ty nejlepší komponenty, jaké jsou ve světě motocyklů k dispozici, tedy odpružení pomocí nastavitelných tlumičů Öhlins nebo brzdový systém Brembo.

Nový design využívá karbonové prvky a chromované doplňky, proto také dostal název Silver Edition. Díky novým karbonovým dílům se podařilo stlačit hmotnost na 221 kg suché váhy.

Německá značka Horex opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu.

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. To hlavní je ovšem výfuková soustava, která na obě strany hrdě vystrkuje celkem šest koncovek výfukových svodů.

Výrobce na začátek oznámil výrobu limitované série pouhých 33 kusů VR6 a podle všeho se rozhodl z Horexu udělat ještě exkluzivnější záležitost, než jaké byly první plány jejích původních zakladatelů. Proto se také dá očekávat cena za tuto první limitovanou edici přibližně u hranice 30 tisíc eur, tedy 800 tisíc korun.

Horex VR6 Silver Edition

Motor: vodou chlazený čtyřdobý šestiválec 1 218 ccm
Maximální výkon: 125 kW (178 k)
Maximální točivý moment: 138 Nm
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Elektronické vstřikování paliva Bing 34 mm, elektronické digitální zapalování
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestirychlostní

PODVOZEK
Rám: páteřový ocelový rám, vepředu vidlice USD 43 mm Öhlins FGRT, vzadu tlumič Öhlins TTX 36
Brzdy: kotoučové, vepředu dvojitá o průměru 320 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu jednoduchá o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem, systém ABS
Pneumatiky: vepředu 120/70 R 17, vzadu 190/55 R 17

ROZMĚRY A HMOTNOST
Výška sedla nad zemí: 800 mm
Rozvor: 1 506 mm
Pohotovostní hmotnost: 249 kg
Suchá hmotnost: 221 kg
Objem palivové nádrže: 17 l

Autor:




Nejčtenější

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Moto Morini Corsaro Veloce 1200
Nic pro slečinky: italský korzár je posel pekla

Na konci 50. let minulého věku opustil dílny italského konstruktéra Alfonsa Moriniho první stroj nesoucí drsné označení Corsaro. Tehdy to byl scrambler s...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.