Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestiválce z aut mizí. Horex s ním vstává z popela

  16:30aktualizováno  16:30
Německá značka Horex jako bájný Fénix opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu. Ve Frankfurtu představila nový model – šestiválcový klasický naháč Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. | foto: Filip Tichý, Skútrmaniapro iDNES.cz

Německý Horex původně vyráběl motocykly již v letech 1920 až 1960. Před šesti lety práva na značku Horex zakoupil nový výrobce a vznikl unikátní motocykl VR6 s šestiválcovým motorem. Uvedení na trh se ovšem protáhlo a ekonomická situace na trzích způsobila, že se i nová firma v roce 2014 ocitla v bankrotu.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

Naštěstí se na poslední chvíli našel nový majitel, který tento týden na frankfurtském autosalonu slavnostně odhalil novou tvář modelu Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Základem je shodný rám a šestiválec o objemu 1 200 ccm zděděný z předchozího modelu, který je ale naladěný na vyšší výkon 170 koní a točivý moment 138 Nm. Ten doplňují ty nejlepší komponenty, jaké jsou ve světě motocyklů k dispozici, tedy odpružení pomocí nastavitelných tlumičů Öhlins nebo brzdový systém Brembo.

Nový design využívá karbonové prvky a chromované doplňky, proto také dostal název Silver Edition. Díky novým karbonovým dílům se podařilo stlačit hmotnost na 221 kg suché váhy.

Premiéra motocyklu Horex VR6 Silver Edition na letošním frankfurtském autosalonu

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. To hlavní je ovšem výfuková soustava, která na obě strany hrdě vystrkuje celkem šest koncovek výfukových svodů.

Výrobce na začátek oznámil výrobu limitované série pouhých 33 kusů VR6 a podle všeho se rozhodl z Horexu udělat ještě exkluzivnější záležitost, než jaké byly první plány jejích původních zakladatelů. Proto se také dá očekávat cena za tuto první limitovanou edici přibližně u hranice 30 tisíc eur, tedy 800 tisíc korun.

Horex VR6 Silver Edition

Motor: vodou chlazený čtyřdobý šestiválec 1 218 ccm
Maximální výkon: 125 kW (178 k)
Maximální točivý moment: 138 Nm
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Elektronické vstřikování paliva Bing 34 mm, elektronické digitální zapalování
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestirychlostní

PODVOZEK
Rám: páteřový ocelový rám, vepředu vidlice USD 43 mm Öhlins FGRT, vzadu tlumič Öhlins TTX 36
Brzdy: kotoučové, vepředu dvojitá o průměru 320 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu jednoduchá o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem, systém ABS
Pneumatiky: vepředu 120/70 R 17, vzadu 190/55 R 17

ROZMĚRY A HMOTNOST
Výška sedla nad zemí: 800 mm
Rozvor: 1 506 mm
Pohotovostní hmotnost: 249 kg
Suchá hmotnost: 221 kg
Objem palivové nádrže: 17 l

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30
První jízda novinkou z Nošovic: Hyundai i30 dotírá na nejlepší

Z továrny ve slezských Nošovicích začala vyjíždět úplně nová třetí generace kompaktu Hyundai i30. Jako první Češi jsme s ní už jeli.  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Výtvarník a konstruktér Vladimír Valenta startoval v roce 1967 s formulí...
Autofotka týdne: Výstaviště Brno oživuje zašlou tradici - závod formulí

Před padesáti lety se naposledy prohnaly brněnským výstavištěm formule československých závodníků. Tradiční městský závod, který žil ve stínu slavnějšího...  celý článek

Motor 1,6 TDI
EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po...  celý článek

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.