Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky...

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. | foto: Filip Tichý, Skútrmaniapro iDNES.cz

Šestiválce z aut mizí. Horex s ním vstává z popela

  • 19
Německá značka Horex jako bájný Fénix opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu. Ve Frankfurtu představila nový model – šestiválcový klasický naháč Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Německý Horex původně vyráběl motocykly již v letech 1920 až 1960. Před šesti lety práva na značku Horex zakoupil nový výrobce a vznikl unikátní motocykl VR6 s šestiválcovým motorem. Uvedení na trh se ovšem protáhlo a ekonomická situace na trzích způsobila, že se i nová firma v roce 2014 ocitla v bankrotu.

Naštěstí se na poslední chvíli našel nový majitel, který tento týden na frankfurtském autosalonu slavnostně odhalil novou tvář modelu Horex VR6 ve speciální edici Silver Edition.

Základem je shodný rám a šestiválec o objemu 1 200 ccm zděděný z předchozího modelu, který je ale naladěný na vyšší výkon 170 koní a točivý moment 138 Nm. Ten doplňují ty nejlepší komponenty, jaké jsou ve světě motocyklů k dispozici, tedy odpružení pomocí nastavitelných tlumičů Öhlins nebo brzdový systém Brembo.

Nový design využívá karbonové prvky a chromované doplňky, proto také dostal název Silver Edition. Díky novým karbonovým dílům se podařilo stlačit hmotnost na 221 kg suché váhy.

Německá značka Horex opět vstává z popela a po nedávném krachu zahajuje výrobu.

Diodové přední světlo, LCD přístrojovka ale třeba i zajímavě minimalisticky zpracovaná zadní světla se sdruženými směrovkami dávají najevo moderní pojetí, naopak dráty vyplétaná kola a celkové tvary odkazují na klasiku. To hlavní je ovšem výfuková soustava, která na obě strany hrdě vystrkuje celkem šest koncovek výfukových svodů.

Výrobce na začátek oznámil výrobu limitované série pouhých 33 kusů VR6 a podle všeho se rozhodl z Horexu udělat ještě exkluzivnější záležitost, než jaké byly první plány jejích původních zakladatelů. Proto se také dá očekávat cena za tuto první limitovanou edici přibližně u hranice 30 tisíc eur, tedy 800 tisíc korun.

Horex VR6 Silver Edition

Motor: vodou chlazený čtyřdobý šestiválec 1 218 ccm
Maximální výkon: 125 kW (178 k)
Maximální točivý moment: 138 Nm
Nejvyšší rychlost: 250 km/h
Elektronické vstřikování paliva Bing 34 mm, elektronické digitální zapalování
Sekundární převod: řetězem
Převodovka: šestirychlostní

PODVOZEK
Rám: páteřový ocelový rám, vepředu vidlice USD 43 mm Öhlins FGRT, vzadu tlumič Öhlins TTX 36
Brzdy: kotoučové, vepředu dvojitá o průměru 320 mm s radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu jednoduchá o průměru 264 mm s dvoupístkovým třmenem, systém ABS
Pneumatiky: vepředu 120/70 R 17, vzadu 190/55 R 17

ROZMĚRY A HMOTNOST
Výška sedla nad zemí: 800 mm
Rozvor: 1 506 mm
Pohotovostní hmotnost: 249 kg
Suchá hmotnost: 221 kg
Objem palivové nádrže: 17 l