Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: V Americe zkoušeli vozit auta vlakem čumákem dolů

aktualizováno 
Originální systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70. letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici. | foto: Chevrolet pre-1978. Original uploader: Creative Commons

Fotogalerie

Moderní železniční vagony, na kterých se přepravují automobily na dlouhé vzdálenosti, zná pravděpodobně každý. Koncepce těchto vagonů zůstává téměř stejná po celou dobu, kdy se vlaky začaly používat pro transport.

Vzácnou výjimkou je dnes již zaniklý systém Vert-A-Pac, který vyvinula automobilka General Motors společně s železniční společností Southern Pacific. Netradiční systém přepravy vymysleli kvůli úspoře nákladů.

Vagony, ve kterých se automobily přepravovaly „čumákem“ dolů, se využívaly pro model Chevrolet Vega a do jedno z nich se jich vešlo až třicet. V té době tradiční třípatrové přepravní vagony umožňovaly přepravu maximálně 18 kusů.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Dveře vagonu se otevíraly a zavíraly s pomocí vysokozdvižného vozíku. Aby byla netradiční přeprava vůbec možná, montovaly se na Chevrolet Vega čtyři ochranné kryty z lité oceli, které chránily blok motoru a převodovky.

Automobil se dodával k dealerům v plně funkčním provedení včetně náplní, a proto měla vega například na baterii víčko pro doplnění kyseliny vysoko na zadním okraji skříně a nádobka na ostřikovače byla namontována v úhlu 45 stupňů.

Autoři: ,


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.