Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: V Americe zkoušeli vozit auta vlakem čumákem dolů

aktualizováno 
Originální systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70. letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici. | foto: Chevrolet pre-1978. Original uploader: Creative Commons

Fotogalerie

Moderní železniční vagony, na kterých se přepravují automobily na dlouhé vzdálenosti, zná pravděpodobně každý. Koncepce těchto vagonů zůstává téměř stejná po celou dobu, kdy se vlaky začaly používat pro transport.

Vzácnou výjimkou je dnes již zaniklý systém Vert-A-Pac, který vyvinula automobilka General Motors společně s železniční společností Southern Pacific. Netradiční systém přepravy vymysleli kvůli úspoře nákladů.

Vagony, ve kterých se automobily přepravovaly „čumákem“ dolů, se využívaly pro model Chevrolet Vega a do jedno z nich se jich vešlo až třicet. V té době tradiční třípatrové přepravní vagony umožňovaly přepravu maximálně 18 kusů.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Dveře vagonu se otevíraly a zavíraly s pomocí vysokozdvižného vozíku. Aby byla netradiční přeprava vůbec možná, montovaly se na Chevrolet Vega čtyři ochranné kryty z lité oceli, které chránily blok motoru a převodovky.

Automobil se dodával k dealerům v plně funkčním provedení včetně náplní, a proto měla vega například na baterii víčko pro doplnění kyseliny vysoko na zadním okraji skříně a nádobka na ostřikovače byla namontována v úhlu 45 stupňů.

Autoři: ,


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Šéf automobilového koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne.
Znalec hudby s ostrými lokty: šéf Fiatu Marchionne si nikdy nebral servítky

Sergio Marchionne se v těchto dnech nenudí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí minulý čtvrtek obvinila Fiat Chrysler z používání softwaru, který...  celý článek

Sudá, nebo lichá? Policista kontroluje doklady v den, kdy v Paříži směla jezdit...
V Paříži přísně vyžadují emisní známky. Kdo ji nemá, pořádně zaplatí

Veškeré automobily a motocykly jezdící po Paříži musí mít od pondělí 16. ledna viditelně vylepenou jednu z nových známek, které je rozlišují podle toho, jak...  celý článek

Legendární Crocker jde na jaře do dražby, továrna v Kalifornii jich vyrobila...
Modrý Mauricius mezi motorkami jde do dražby. Cena je 15 milionů korun

Americký veterán Crocker V-twin je ve světě motocyklů podobnou legendou, jako je mezi sběrateli známek Modrý Mauricius. V aukci Bonhams se za motocykl se...  celý článek

Donald Trump při tiskové konferenci v New Yorku (11. ledna 2017)
Trump varuje německé automobilky: Auta z dovozu vám zdaníme 35 procenty

Nastupující americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. „Můžete vyrábět auta pro...  celý článek

Valeo XtraVue
VIDEO: Volný prostor předjíždění si ověříte z kamery toho vpředu

Až budou auta připojená k internetu, propojená mezi sebou a se vším kolem (platforma V2X), bude možné předejít mnoha patáliím na silnici. Valeo představilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.