Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: V Americe zkoušeli vozit auta vlakem čumákem dolů

aktualizováno 
Originální systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70. letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici. | foto: Chevrolet pre-1978. Original uploader: Creative Commons

Fotogalerie

Moderní železniční vagony, na kterých se přepravují automobily na dlouhé vzdálenosti, zná pravděpodobně každý. Koncepce těchto vagonů zůstává téměř stejná po celou dobu, kdy se vlaky začaly používat pro transport.

Vzácnou výjimkou je dnes již zaniklý systém Vert-A-Pac, který vyvinula automobilka General Motors společně s železniční společností Southern Pacific. Netradiční systém přepravy vymysleli kvůli úspoře nákladů.

Vagony, ve kterých se automobily přepravovaly „čumákem“ dolů, se využívaly pro model Chevrolet Vega a do jedno z nich se jich vešlo až třicet. V té době tradiční třípatrové přepravní vagony umožňovaly přepravu maximálně 18 kusů.

Systém Vert-A-Pac vyvinula automobilka General Motors v 70.letech minulého století pro přepravu modelu Chevrolet Vega po železnici.

Dveře vagonu se otevíraly a zavíraly s pomocí vysokozdvižného vozíku. Aby byla netradiční přeprava vůbec možná, montovaly se na Chevrolet Vega čtyři ochranné kryty z lité oceli, které chránily blok motoru a převodovky.

Automobil se dodával k dealerům v plně funkčním provedení včetně náplní, a proto měla vega například na baterii víčko pro doplnění kyseliny vysoko na zadním okraji skříně a nádobka na ostřikovače byla namontována v úhlu 45 stupňů.

Autoři: ,


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Sbarro Mojave
Autofotka týdne: Hvězdou ženevského autosalonu je hot-rod budoucnosti

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Nejšílenější kreace vozí na autosalon do Ženevy, který právě v neděli 19. března končí, tradičně Franco Sbarro. V expozici slavného designéra, který dnes...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.