Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přes čtyři sta na osmimetrové motorce. Má dva turbotříválce 2,4 litru

  10:30aktualizováno  10:30
Na solných pláních v Bonnevillu se zase prohánějí rekordní monstra. Legendární jezdec Tourist Trophy Guy Martin se strojem Triumph Infor Rocket Streamliner přepsal historii a stanovil novou hodnotu rychlostního rekordu na 274,2 mph (441,3 km/h). Stal se tak nejrychlejším jezdcem sedlajícím stroj této tradiční britské značky na světě.

Po mnoha měsících příprav usedl 8. srpna 2016 v půl deváté ráno pilot do dvoumotorového přeplňovaného speciálu a na solných pláních jezera Bonneville překonal předchozí čtyřicet šest let platný rekord Boba Leppana, který na stroji Gyronaut x-1 dosáhl rychlosti 264 mph (424,9 km/h).

Stroj Rocket Streamliner je karbon - kevlarový monokok, do kterého jsou zastavěny dva přeplňované tříválce 2,4 litru, které se používají, samozřejmě bez přeplňování, v motocyklech Triumph Rocket III. V případě Streamlineru poskytují oba motory při devíti tisících otáček výkon neuvěřitelných tisíc koní.

Fotogalerie

Motocykl, pokud tak lze tuto mašinu ještě nazvat, je téměř osm metrů dlouhý, šedesát centimetrů široký a bez deseti centimetrů metr vysoký. Motory stroje spadajícího do kategorie C (motocykly s proudnicovou kapotáží) pracují na čistý metanol.

Nejrychlejší značka na světě

Značka Triumph má za sebou bohatou historii dobývání rychlostních rekordů a její stroje se pyšní mnoha označeními „nejrychlejší motocykl na světě“. S výjimkou asi 33denní přestávky tento titul trvale udržely mezi léty 1955 a 1970. Stroje, které svým tvarem připomínají spíš proudové stíhačky bez křídel, nesly jména jako například Devil ́s Arrow, Texas Cee-gar, Dudek Streamliner nebo již zmíněný Gyronaut X1.

Současný absolutní rekord drží stroj Top Oil-Ack Attack, se kterým pilot Rocky Robinson pokořil hranici 376,363 mph (605,697km/h). Stroj je poháněn dvěma čtyřválcovými motory Suzuki přeplňovanými turbem o souhrnném objemu 2 598 kubických centimetrů.

Bonnevillský festival rychlosti

Devět mil (asi 14,5 km) dlouhá, rovná čára v solné pláni v utažském Bonnevillu je každý rok svědkem rekordních výkonů těch nejrychlejších samohybů světa. V závodě je rozhodující čas naměřený na projetí jedné míle (1,6 km) uprostřed.

Solné pláně v utažském Bonnevillu jsou každý rok svědkem rekordních výkonů těch...

Solné pláně v utažském Bonnevillu jsou každý rok svědkem rekordních výkonů těch nejrychlejších aut světa.

Legendární Bonneville Salt Flats začíná 90 mil západně od Salt Lake City a pokrývá 130 kilometrů čtverečních severozápadního Utahu. Vysokorychlostní závody se tu konají už skoro sto let tradičně každý srpen.

Na týden rychlosti se sjíždějí obyčejná auta, motorky, speciály s raketovými motory i náklaďáky.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2

r.v. 2015, naj. 2 500 km
599 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.